درمان جدید دارویی برای بیماران کووید۱۹ در ایران آغاز شد

کد خبر: 
۲۶۱
خبر نویدبخش روابط‌عمومی وزارت بهداشت؛

درمان جدید دارویی برای بیماران کووید۱۹ در ایران آغاز شد

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: خبر نویدبخش اینکه کمیته علمی و فنی پس از بررسی‌های انجام شده، درمان جدید دارویی را برای بیماران کووید۱۹ در ایران آغاز کرده است.
به گزارش پایگاه خبری زرک، کیانوش جهانپور گفت: طی دیروز و امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۵ مورد جدید ابتلای قطعی به کووید۱۹ در کشور گزارش شده و تعداد مبتلایان به این ویروس در ایران به ۴۳ نفر افزایش یافت.
وی اضافه کرد: از این ۱۵ مورد جدید ابتلای قطعی به کروناویروس جدید (کووید۱۹) در کشور، ۷ نفر مربوط شهر قم، ۴ نفر از بیماران بستری در شهر تهران، دو نفر مربوط شهر رشت، یک نفر مربوط به تنکابن و یک نفر نیز مربوط به استان مرکزی بوده‌اند.

تعداد جان باختگان کرونایی به ۸نفر رسید
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با ابراز تأسف از جان باختن سه نفر از این مبتلایان اعلام کرد: تعداد جان باختگان بر اثر کووید۱۹ در کشور تاکنون به ۸ نفر رسیده است.
جهانپور گفت: امروز در نشست ستاد فنی و اجرایی کنترل بیماری کووید۱۹ مقرر شد با نظارت مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌ها وزارت بهداشت برای تمام بیماران خاص در سراسر کشور نیز کیت حفاظتی با مکانیسمی که مشخص خواهد شد، توزیع شود.
وی اضافه کرد: خبر نویدبخش اینکه کمیته علمی و فنی پس از بررسی های انجام شده، درمان جدید دارویی را برای بیماران کووید۱۹ در ایران آغاز کرده است. همچنین، گواهی سلامت برای متقاضیان مسافرت به خارج از کشور با هماهنگی معاونت بهداشت وزارت بهداشت و اداره کل همکاری‌های بین المللی این وزارتخانه فعلا در فرودگاه‌های بین‌المللی کشور صادر خواهد شد.

برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگر
وی تاکید کرد: با ابلاغ شب گذشته وزیر محترم بهداشت، تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در ۱۰ استان کشور تا پایان هفته تعطیل خواهند بود.
دکتر جهانپور بیان کرد: تمامی سینماها، سالن های نمایش، المپیادهای ورزشی، همایش ها، سمینارها، اردوها و تجمعات تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده و مقرر شده که مسابقات بدون حضور تماشاگر، برگزار شود.

 

برچسب‌ها: 
شیوع ویروس کرونا - کرونا - ایران - کووید۱۹

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم