جشنواره "طلایه داران شکوه ایران" در خرم‌آباد

کد خبر: 
۶۳۶۸
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان؛

جشنواره "طلایه داران شکوه ایران" در خرم‌آباد

جشنواره "طلایه داران شکوه ایران" در خرم‌آباد

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان تقویت وحدت اجتماعی را از جمله اهداف برگزاری جشنواره "طلایه داران شکوه ایران" در خرم‌آباد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، «کریم خورشیدوند» امروز در حاشیه این نمایشگاه که در محل پارک و دریاچه کیو خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی توانمندی‌های گردشگری، فرهنگی و صنایع دستی استان لرستان با حمایت سازمان اجتماعی کشور و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری درحال برگزاری است.

وی افزود: این جشنواره در اطراف دریاچه کیو در ۲۵ غرفه و به مدت یک هفته فعالیت خواهد داشت.

خورشیدوند ادامه داد: در این غرفه‌ها بانوان، صنعتگران و هنرمندان استان تولیدات خود در زمینه‌های مختلف عرضه می کنند. همچنین صنایع دستی و سوغات مختلف استان در این غرفه‌ها عرضه خواهد شد.

به گفته وی معرفی سبک زندگی عشایر استان هم در سیاه چادرها، اجرای گروه‌های هنری و آیینی استان، برگزاری بازی‌های بومی و محلی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از ورزشکاران و چهره‌های ماندگار از دیگر برنامه‌های این رویداد مهم است.  

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان در ادامه، تقویت وحدت اجتماعی و شادی و نشاط مردمی و ترویج فرهنگ بومی محلی را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

وی نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و سوغات، اجرای موسیقی سنتی و آیین‌ها، بازی‌های بومی و محلی، برپایی سیاه‌چادرهای عشایری و پخت غذاهای محلی را از جمله برنامه‌های این جشنواره ملی دانست.

پايان پیام/

 

برچسب‌ها: 
جشنواره - صنایع دستی - هنرهای سنتی - سوغات - کریم خورشیدوند - استانداری لرستات

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم