تولید ۷ هزار تن مرغ در لرستان تا پایان دی‌ماه

کد خبر: 
۵۶۹۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

تولید ۷ هزار تن مرغ در لرستان تا پایان دی‌ماه

تا پایان دی ۷ هزار تن مرغ تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان: پیش بینی می‌شود حداقل تا پایان دی ۷ هزار تن مرغ تولید شود که از این تعداد ۵ هزار تن نیاز استان است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جلسه وبیناری تنظیم بازار استان، بابیان اینکه امروز به‌اندازه کافی و حتی بیشتر از نیاز استان سویا در بازارگاه برای استان بارگزاری شده است، گفت: علاوه بر آن ذرت و کنجاله سویا هم به قیمت مناسب وجود دارد، قیمت کنجاله سویا ۲۰ تا ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان است، قیمت ذرت هم به ۹ هزار و ۶۰۰ کاهش پیدا کرده است.

سید عماد شاهرخی با اشاره به اینکه بر اساس موجودی سالن‌های مرغداری تا پایان دی در تأمین و توزیع مرغ در استان مشکلی نخواهیم داشت، گفت: پیش‌بینی ما این است حداقل تا پایان دی ۷ هزار تن مرغ تولید شود که از این تعداد ۵ هزار تن نیاز استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: هر مرغداری که اقدام به جوجه‌ریزی کند پس از تائید تخلیه ظرف ۴۸ ساعت سامانه شارژ و امکان خرید کنجاله سویا و ذرت برای او وجود دارد، از طرفی ۳۵ هزار تن دان آماده داریم که می‌توانیم به بازار عرضه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در نیمه اول دی هم حداقل ۲۱۰ هزار قطعه در تنها کارخانه جوجه‌کشی تولید و به مرغداران عرضه می‌شود، گفت: این روند تا پایان دی ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم تا پایان دی‌۵۰۰ هزار قطعه جوجه را عرضه کنیم.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
رئیس جهاد کشاورزی لرستان - مرغداری - شاهرخی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم