تولید ۳ میلیون اصله نهال جنگلی در سطح نهالستان‌های لرستان

کد خبر: 
۱۱۸
مدیرکل منابع طبیعی استان مطرح کرد؛

تولید ۳ میلیون اصله نهال جنگلی در سطح نهالستان‌های لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، گفت: بیش از سه میلیون اصله نهال جنگلی در سطح پنج نهالستان این استان تولید شده است.

به گزارش خبرنگار زرک، شیرزاد نجفی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: بیش از سه میلیون اصله نهال جنگلی در سطح ۵ نهالستان لرستان تولید شده است.

وی با اشاره به این‌که این نهال‌ها در نهالستان‌های بام خرم‌آباد، پارک جنگلی «شوراب» چگنی، پلدختر، زاغه و بروجرد در طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ تولید شده اند، خاطرنشان کرد: این نهال‌ها شامل گونه‌های جنگلی از قبیل بلوط، بنه، گلابی وحشی، بادام، ارغوان، داغداغان و گونه‌هایی برای توسعه فضای سبز شامل کاج، سرو، زبان گنجشک، افرا و… بوده که در زمان مناسب به عرصه‌های مورد نظر برای کاشت انتقال خواهند یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، افزود: در نهالستان بام خرم‌آباد با وسعت ۲۰ هکتار، یک میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال، در پارک جنگلی «شوراب» چگنی در وسعت سه هکتار، ۶۳۰ هزار اصله نهال، پلدختر با وسعت یک هکتار، ۳۲۰ هزار اصله نهال، زاغه با وسعت شش هکتار، ۳۵۰ هزار اصله نهال و در بروجرد با وسعت شش هکتار ۲۲۰ هزار اصله نهال تولید شده است.

نجفی، هدف از انجام این کار را، تولید نهال، غنی‌سازی و توسعه جنگل و توسعه فضای سبز شهری دانست و تصریح کرد: این کار با هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد تومان به انجام رسیده که محل تأمین اعتبار آن، صندوق توسعه ملی بوده است.

 

برچسب‌ها: 
اداره کل منابع طبیعی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم