تخصیص اراضی ملی به بنیاد مسکن با اولویت روستاهای سیل‌زده

کد خبر: 
۱۷۱
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:

تخصیص اراضی ملی به بنیاد مسکن با اولویت روستاهای سیل‌زده

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از تخصیص ۳۴ هکتار اراضی ملی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت اجرای طرح‌های هادی روستایی در قالب ماده ۴ قانون ساماندهی مسکن روستایی با اولویت روستاهای سیل زده خبر داد.
به گزارش خبرنگار زرک، شیرزاد نجفی با اشاره به اینکه این طرح در ۵ روستای سیل زده مثل «چم‌شهران»، «چم‌گرداب»، «زورانتل»، «دمرود معمولان» و  روستای «ژان» اجرا شده است خاطرنشان کرد: به منظور توسعه زیر ساخت‌ها، پوشش اینترنت و همچنین شبکه تلفن همراه نیز، یکسری از اراضی ملی در نقاط مختلف استان تخصیص داده شده است.
وی گریزی به ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به منظور تامین عرصه ملی برای وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و نهادها به مساحت ۱۳/۲۶۰۵ هکتار که مستندسازی گردیده است زد و افزود: سوای این موارد، به مرجع واگذاری مدیریت امور اراضی در قالب ماده ۳۱ و ۳۲ به تعداد ۷۵ فقره به مساحت ۱۸۵/۸۴۱۳ هکتار زمین اختصاص داده شده است.
نجفی اظهار کرد: طبق ماده ۳ قانون حفاظت مربوط به طرح‌های مدیریت منابع طبیعی به‌منظور بهنگام سازی و اخذ بهره مالکانه، تعداد ۱۵ فقره به مساحت ۱۲۰ هکتار فسخ و مبلغ ۴۰ میلیون تومان بهره مالکانه نیز اخذ گردید.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در پایان گفت: ۲۷۹ هکتار از اراضی ملی جهت اجرای طرح‌های توسعه استان از قبیل درخت‌کاری، دامداری، کشاورزی، صنعتی و... تخصیص داده شده است.
پیام عالیخانی چگنی/ زرک

 

برچسب‌ها: 
اداره کل منابع طبیعی لرستان - بنیاد مسکن - اراضی ملی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم