تجلیل از وکلای پیشکسوت و موفق لرستان

کد خبر: 
۶۳۶۷
در مراسمی صورت گرفت؛

تجلیل از وکلای پیشکسوت و موفق لرستان

تجلیل از وکلای پیشکسوت و موفق لرستان

 در مراسمی به مناسبت هفتم اسفند روز وکیل مدافع و هفتاد و یکمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری از وکلای پیشکسوت و موفق لرستان در خرم آباد تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، در این مراسم «غلامرضا رفیعی» رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان ضمن انتقاد از قانون تسهیل که باعث ورود افراد با حداقل نمرات به حوزه وکالت شده است، بر اهمیت وکالت اجباری در پرونده ها جهت کمک به دادرسی عادلانه و استورای آرای قضایی تاکید داشتند. وی همچنین بیان داشت در صورتی که وکالت در پرونده ها اجباری شود، کانون های وکلا به افرادی که توانایی مالی نداشته باشند، با احراز وضعیت مالی آنها، وکیل معاضدتی معرفی خواهند کرد.

در ادامه سرپرست معاونت منابع انسانی دادگستری کل استان لرستان آقای حمیدرضا بوالحسنی نیز بر جایگاه ویژه وکلا در آموزه های دینی تاکید داشتند. 

وی بیان داشت  تقریبا ۲۴ بار در قرآن کریم از واژه وکیل استفاده شده است، که ۱۴ مورد آن از صفات خداوند متعال است و این  جایگاه والای وکیل بودن را نشان می دهد. وی تاکید داشت وکلا با توجه به این که پاسبان عدالت هستند از جایگاه اجتماعی بالایی نزد مردم برخوردار هستند و این تعاملی که بین دستگاه قضا و کانونهای وکلا و وکیل وجود دارد بسیار پر اهمیت است و بر لزوم حفظ آن تاکید داشت. 

کانون وکلای لرستان ۷۵۰ وکیل پایه یک و ۴۰۰ نفر کارآموز وکالت دارد. دستیابی به حکم عادلانه در مقام رسیدگی و فصل خصومت هدف نهایی قضات وکلا در نظام قضایی و فرآیند رسیدگی است. حجت الاسلام شمسی فر امام جمعه موقت خرم آباد هم با تبریک روز وکیل و نقش خطیر آن در اجرای عدالت گفت: شرکت در انتخابات هم تکلیف سیاسی اجتماعی و هم تکلیف شرعی است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
روز وکیل - کانون وکلای دادگستری لرستان - غلامرضا رفیعی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم