بیکاری ۶۴۰۰ نفر از خانواده ایثارگران لرستان

کد خبر: 
۲۲۶۱
سرپرست بنیاد شهید لرستان:

بیکاری ۶۴۰۰ نفر از خانواده ایثارگران لرستان

محمود زرین جویی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان از بیکاری شش هزار و ۴۰۰ نفر از خانواده ایثارگران این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، محمود زرین‌جویی در سخنانی، اظهار داشت: کل شهدای استان لرستان در حال حاضر شش هزار و ۲۶۵ شهید است که مشهور به ۶۳۰۰ شهید استان لرستان هستیم.

وی با اشاره به مرزی نبودن استان لرستان، افزود: لرستان در حقیقت از آن دسته از استان‌ها بود که همیشه در رأس تمام عملیات‌ها قرار داشت و عزیزانی که در لشکر همیشه پیروز سپاه حضرت ابوالفضل و لشکر ۸۴ خرم‌آباد حضور داشتند از لرستان بودند، در حقیقت استان ما در خط مقدم بوده و الان در هر شرایطی مردم لرستان خط شکن و پیرو ولایت بوده و در کنار نظام هستند، این یکی از افتخارات استان محسوب می‌شود.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، گفت: یکی از چالش‌های مهم و اساسی بنیاد استان و در حقیقت ایثارگران بحث بیکاری و اشتغال ایثارگران است، در حال حاضر با توجه به نرخ بیکاری که در کل کشور وجود دارد ایثارگران لرستان جز ۴ استان اول از نظر نرخ بیکاری هستند و شش هزار و ۴۰۰ نفر آمار بیکاران خانواده ایثارگران است.

زرین‌جویی با اشاره به سفر رئیس بنیاد شهید کشور به استان لرستان، افزود: در زمینه بحث اشتغال، مسکن و گلزار شهدا با استاندار لرستان تفاهم نامه‌ای امضا شد که در این زمینه قرار است در یک دوره ۵ ساله سه هزار موقعیت شغلی برای ایثارگران ایجاد شود و بر اساس ماده ۲۱ و ۲۹ قانون جامعه ایثارگران باید این امر محقق شود.

وی در ادامه، گفت: در زمینه‌های مختلف از جمله خود اشتغالی و تسهیلات و بحث جذب و استخدام که از طریق سازمان سنجش باید ورود و ثبت نام کنند ۲۵ درصد سهمیه ایثارگران باید مد نظر گرفته شود و در این زمینه جلسات مختلفی با شورای اداری و برنامه ریزی استان داشتیم که در این جلسات مقرر شد تا دستگاه‌ها را دعوت و تعهدات و آمار و اطلاعات ابلاغ شود.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به اینکه برای رفع بیکاری جامعه ایثارگران باید حمایت شود، افزود: در قانون برنامه ششم توسعه باید تا پایان برنامه تمام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد جذب شوند که تا به حال اقدامی صورت نگرفته است.

زرین جویی با بیان به اینکه مزار شهدا نیاز به مرمت و بازسازی دارد، افزود: ۹۰۰ مزار شهید تا به حال هیچ گونه بازسازی نشده و تقریباً ۷۵ درصد گلزار شهدا بازسازی شده ولی باز نیاز به یک تعمیر اساسی دارد.

وی، گفت: در سال گذشته با وقوع سیلاب خساراتی به مزار شهدا وارد شد که متأسفانه شهرداری‌ها پیگیر این مسئله نمی‌شوند و این در حالیست که باید به جد پیگیر این مسائل باشیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل بنیاد شهید لرستان - محمود زرین جویی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم