بوستان مالیات در کوهدشت

کد خبر: 
۲۱۲۴
با حضور مدیرکل امور مالیاتی لرستان افتتاح شد؛

بوستان مالیات در کوهدشت

طی مراسمی با حضور مدیرکل امور مالیاتی لرستان، بوستان مالیات در شهرستان کوهدشت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ هادی ملکشاهی در آیین افتتاح بوستان مالیات در کوهدشت سخن می‌گفت، اظهار داشت: این نام‌گذاری در راستای فرهنگ سازی مالیاتی و آشنایی شهروندان با مقوله مالیات صورت گرفته که اتفاق مبارکی است.

وی با بیان اینکه پرداخت مالیات از مهمترین عوامل رشد و توسعه جامعه است که موجب رونق اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی، افزایش خدمات و عمران و آبادانی کشور می‌شود، افزود: از این‌رو رشد و اشاعه فرهنگ مالیاتی می‌تواند تاثیر مهمی در کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهای دولت داشته باشد.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان با بیان اینکه بدون اعتلای فرهنگ مالیاتی هیچ نظام مالیاتی‌ای اثربخشی مناسبی نخواهد داشت، اذعان داشت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از اعتبارات و درآمدهای مالیاتی، صرف عمران، آبادانی و امور زیربنایی کشور می‌شود، از این‌رو ارتقای روزافزون نظام مالیاتی و همگام ساختن آن با دانش روز، نقش انکارناپذیری در توسعه اقتصادی کشور دارد.

درآمدهای مالیاتی؛ پایدارترین درآمدهای شهرداری‌ها

ملکشاهی، درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده را پایدارترین و با ثبات‌ترین درآمدهای شهرداری‌ها دانست و افزود: درآمدهای مالیاتی کمک شایانی به رشد و توسعه زیرساخت‌های شهری می‌نماید.

وی، تصریح کرد: باید این باور عمومی ایجاد شود که مالیات ‌پرداختی از سوی مردم صرف امنیت و رفاه اجتماعی و کارهای عمرانی و زیربنایی می‌شود و مردم خود از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد، تنها در این صورت است که با رغبت و احساس مسئولیت بیشتری اقدام به انجام وظایف قانونی خود می‌کنند اطلاع رسانی در مورد نحوه مصارف در آمد حاصل از عوارض ارزش‌افزوده می‌تواند این رغبت را دو چندان کند.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان ادامه داد: با فرهنگ سازی مالیاتی صحیح، می‌توان شهروندان را از نقش مالیات در توسعه کشور و توزیع عادلانه ثروت و درآمد در جامعه آگاه نمود، که در نهایت منجر به بهبود وضعیت بهداشت، آموزش، حمل ونقل، ارتباطات ودیگر اجزاء زیرساخت اقتصادی و اجتماعی کشور خواهد شد.

ملکشاهی تصریح کرد: هنگامی که مودیان هیچگونه آگاهی و اطلاعی از نحوه هزینه مالیات‌های پرداختی‌شان نداشته باشند، اجتناب و فرار مالیاتی در جامعه رخ می‌دهد بنابراین در فرهنگ‌سازی مالیاتی شفاف ساختن موارد مصرف مالیات بسیار ضروری است.

شیرزاد بسطامی/

 

 

برچسب‌ها: 
بوستان مالیات - شهرستان کوهدشت - هادی ملکشاهی - اداره کل امور مالیاتی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم