برگزاری ۲۶ امین دوره مسابقات قرآن در نیروی انتظامی لرستان

کد خبر: 
۴۵۴۶
رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان مطرح کرد؛

برگزاری ۲۶ امین دوره مسابقات قرآن در نیروی انتظامی لرستان

اسماعیل حسینی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان از برگزاری بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان نیروی انتظامی و خانواده‌های آنها در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی در سخنانی اظهار داشت: اختتامیه بیست و ششمین دوره از مسابقات قرآن کریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور فرماندهان و مدیران استانی و بیش از ۱۰۰ شرکت کننده در ستاد فرماندهی استان برگزار شد.

وی عنوان کرد: قرآن کریم آمده است تا با هدایت و راهنمایی‌های خود، دست انسان را بگیرد و به بالاترین مراتب کمال برساند، از این رو بر همه مسلمانان است که با آن مأنوس شده و در پی شناخت هر چه بیشتر آن باشند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان افزود: این ضرورت برای نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی خاصه نیروی انتظامی چند برابر است، چرا که آنها حافظ نظام اسلامی و دستاوردهای آن بوده و در سختی‌ها و مشکلات به هر میزان بتوانند از نیروی معنوی قرآن مدد گیرند، به همان میزان بهتر می‌توانند از عهده مشکلات و مأموریت‌های مهم برآیند.

حجت الاسلام حسینی گفت: انس با قرآن مراتبی دارد که از نگهداری قرآن در خانه آغاز می‌شود و با نگاه کردن به آیات قرآن، گوش فرا دادن به تلاوت قرآن، تدبر و تفکر در قرآن کمال یافته و در پایان نیز به مرحله عمل به قرآن می‌رسد که اولیای معصوم ما همه این مراتب را واجد بوده‌اند و به تناسب حال و مقام خود از آنها بهره می برده‌اند.

وی ادامه داد: ضرورت انس با قرآن در همه این مراتب بر عموم مؤمنان نیز آشکار است و هر کس به تناسب شأن و وضع خود باید در ارتقای از این مراتب بکوشد و خود را به خداوند نزدیک تر کند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان عنوان کرد: ضرورت توجه به فرهنگ قرآنی در نیروی انتظامی و خانواده‌های آنها به عنوان یک اصل شناخته شده است چرا که این مجموعه مقتدر که عهده دار امنیت جامعه بوده و معتقد است که پلیس در تراز انقلاب اسلامی آمادگی خود را تنها در سایه انس و الفت با کلام الهی حاصل می‌کند.

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: وعده‌های الهی در قرآن، بر نیروی پلیس می‌افزاید و آنها را به سوی شوق به لقای الهی، رهبری می‌کند و همچنین در مواقع خطر، از وابستگی‌های دنیوی می کاهد تا بتوانند به راحتی خود را در معرض سختی‌ها و خطرات قرار دهند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
فرماندهی انتظامی لرستان - سید اسماعیل حسینی - مسابقات قرآنی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم