ایجاد نخستین خانه محیط زیست لرستان

کد خبر: 
۴۸۰۴
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد:

ایجاد نخستین خانه محیط زیست لرستان

علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان

خرم‌آباد ـ مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ایجاد خانه محیط زیست برای اولین بار در استان در دفاتر تسهیل‌گری در جهت مردمی کردن محیط زیست خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ «علی سالاروند» امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدگاه‌های زیست محیطی دولت سیزدهم از منوط نمودن احداث و فعالیت بیش از چهارصد پروژه بزرگ صنعتی به ارائه طرح ارزیابی اثرات زیست محیطی و تصویب آن‌ها در کمیته‌های تخصصی به منظور کاهش و جلوگیری از پیامدهای منفی زیست محیطی در اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی خبر داد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص نقش فرهنگ‌سازی در حفاظت از محیط زیست و اقدامات اداره‌کل محیط زیست لرستان در این زمینه، گفت: با توجه به اصل مترقی پنجاهم قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست را وظیفه عموم مردم می‌داند این اداره‌کل آموزش‌های لازم را دستگاه‌های اثرگذار مانند دانشگاه لرستان، اقدام به آموزش محیط زیست در بین جوامع هدف مخصوصاً جوامع محلی حاشیه مناطق تحت مدیریت و تالاب‌ها کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان به ایجاد خانه محیط زیست برای اولین بار در استان در دفاتر تسهیلگری در جهت مردمی کردن محیط زیست اشاره کرد و افزود: برگزاری کلاس‌های ساعتی با محیط بان، ارائه محتواهای آموزشی با موضوع حفاظت از محیط زیست و تبیین اهمیت محیط زیست در بهبود کیفیت زندگی زیست‌مندانه برای شهروندان از طرق مختلف را از دیگر فعالیت‌های این اداره کل جهت فرهنگ‌سازی در خصوص محیط زیست از جمله دیگر اقدامات این اداره‌کل است.

سالاروند توجه به طرح‌های آمایش سرزمین و گزارشات ارزیابی اثرات زیست محیطی را در دستیابی به توسعه پایدار مهم و مؤثر دانست و اظهار کرد: جانمایی فرآیندهای توسعه‌ای مبتنی بر این اصول در هدر رفت منابع و جلوگیری از معضلات زیست محیطی، اجتماعی و بهداشتی نقش اساسی دارد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان - علی سالاروند

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم