ایجاد شعبه سوم دادگاه حقوقی کوهدشت

کد خبر: 
۲۶۰۴
قوه قضاییه موافقت کرد؛

ایجاد شعبه سوم دادگاه حقوقی کوهدشت

محمد رزم رئیس کل دادگستری لرستان

رئیس‌کل دادگستری لرستان از موافقت قوه قضاییه با ایجاد شعبه سوم دادگاه حقوقی کوهدشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ محمد رزم روز پنجشنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان کوهدشت اظهار داشت: به دنبال جذب تعدادی از قضات برای شهرستان کوهدشت و تکمیل کادر قضائی این حوزه هستیم، ضمن اینکه تاکنون تعداد ۲ دادیار از محل تقسیم کارآموزان قضائی به این شهرستان اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی کارمند اداری نیز از محل آزمون استخدامی سال‌های گذشته به کادر اداری این دادگستری افزوده شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان، آمار تعداد پرونده‌های ورودی و مختومه دو شعبه حقوقی در کوهدشت را بالا خواند و افزود: با پیگیری‌های انجام گرفته در قوه قضائیه خوشبختانه با ایجاد شعبه سوم دادگاه حقوقی در این شهرستان موافقت شده و مجوز آن صادر شده است و به زودی با تعیین دادرس یا رئیس شعبه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

رزم بیان داشت: همچنین با مکاتبه انجام شده با ریاست قوه قضائیه و اعلام شاخصه‌های موردنیاز جهت احداث دادگاه عمومی در بخش‌ها، با ایجاد دادگاه عمومی بخش طرهان موافقت شد، ضمن اینکه رئیس دادگاه عمومی این بخش نیز منصوب شده و ساختمان آن نیز آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه بخش درب گنبد کوهدشت نیز ظرفیت ایجاد دادگاه عمومی را دارد، گفت: بحمدالله در مرکز این بخش نیز دادگاه عمومی بخش ایجاد و پس از تجهیز ساختمان و تعیین رئیس و کارکنان دادگاه عمومی، فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری لرستان ایجاد دادگاه‌های عمومی در بخش‌ها و شهرستان‌های استان را در جهت تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضائی دانست و تصریح کرد: با ایجاد واحدهای قضائی جدید، دسترسی مردم بخش‌های طرهان و درب گنبد به دادگاه راحت‌تر و تراکم پرونده‌های ورودی به دادگستری کوهدشت کاسته خواهد شد.

رزم ادامه داد: اگرچه کوهدشت از مرکز پزشکی قانونی و پزشک معاضدتی برخوردار است، با این وجود به دنبال تأمین نیروی متخصص پزشکی قانونی هستیم.

وی از اعلام موافقت برای ایجاد بازداشتگاه در شهرستان کوهدشت خبر داد و گفت: با توجه ضرورت موضوع و با همکاری اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان به دنبال تعیین مکان مناسب برای تحقق این مهم هستیم.

رئیس کل دادگستری لرستان اظهار داشت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم در کوهدشت، پایش تصویری در مراکز و معابر این شهرستان الزامی است، از این‌رو مطالعات لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

رزم به جذب ۲۴ قاضی طی یکسال گذشته در مجموعه دادگستری لرستان اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده همچنین تاکنون مجوز ۱۳ شعبه بازپرسی، دادگاه عمومی، حقوقی، خانواده، کیفری ۲، انقلاب و تجدیدنظر اخذ شده و به چارت تشکیلات دادگستری استان افزوده شده است.

وی بیان داشت: به زودی نیز شاهد افتتاح هفت دادگاه عمومی در بخش‌های طرحان، درب گنبد، ویسیان، زاغه، سیلاخور، ذلقی و خاوه در سطح استان لرستان خواهیم بود.

علی سبزواری/

 

برچسب‌ها: 
محمد رزم - دادگستری لرستان - کوهدشت

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم