انقلاب اسلامی؛ ارتقای خدمات در حوزه سلامت لرستان

کد خبر: 
۲۰۵۵
مشاور رییس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان در امور شاهد و ایثار گران مطرح:

انقلاب اسلامی؛ ارتقای خدمات در حوزه سلامت لرستان

رضا پیری علم مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در امور شاهد و ایثارگران

مشاور رییس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان در امور شاهد و ایثار گران گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، طی ۴۰ سال گذشته همواره شاهد ارتقای خدمات و اقدامات در حوزه سلامت استان بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار زرک؛ رضا پیری علم در حاشیه برپایی نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب در خرم‌آباد، با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و‌گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس تجلی اراده‌ی ملت مسلمان ایران در برابر قدرت‌های استکباری، صهیونیستی و صدامیان و منافقان کور دل بود که لحظه به لحظه آن، در تاریخ ما برگ‌ زرینی ست که مایه مباهات و افتخار و سند سرافرازی آیندگان است.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، محور برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی بوده و امروز نیز دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه سلامت استان را در این نمایشگاه در دید بازدید کنندگان قرار داده‌ایم تا بتوانیم گوشه‌ای از خدمات انجام شده به مردم را در معرض نمایش قرار بدهیم.

در عرصه سلامت همواره شاهد توسعه، تجهیز و خدمات گسترده‌ای بوده‌ایم

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در امور شاهد و ایثار گران خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی منشأ خدمات شایسته به مردم بوده و در هر فرصتی نیز در عرصه سلامت که حوزه‌ای بسیار حساس است، همواره شاهد توسعه، تجهیز و خدمات گسترده‌ای بوده‌ایم که از این طریق مردم را از چگونگی آن مطلع کرده‌ایم.

پیری علم، در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد اهم سر فصل دستاوردهای نظام سلامت در لرستان اینگونه به مقایسه آماری پرداخت و گفت: سال ۱۳۵۷تعداد ۵بیمارستان در استان فعال بوده که این عدد در سال ۱۳۹۹به ۱۷بیمارستان فعال و مجهز رسیده است، در بخش تخت‌های بیمارستانی سال ۵۷، تعداد ۳۶۰تخت بیمارستانی داشته‌ایم که در سال ۹۹به تعدد ۲۳۲۶ تخت رسیده است.

او اضافه کرد: استان لرستان در سال ۵۷ بدون پزشک متخصص و فوق تخصص بوده است که در سال ۹۹تعداد متخصصان و فوق تخصص‌های رشته‌های گوناگون پزشکی به تعداد ۳۴۸نفر رسیده است که در نوع خود بی نظیر است.

وجود ۱۰۵ تخت CCU و ۱۴۷ تخت ICU در لرستان

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در امور شاهد و ایثارگران در ادامه گفت: سال ۱۳۵۷در استان هیچگونه تخت ccuوicu  وجود نداشته که در سال ۹۹تعداد تخت‌های ccuبه ۱۰۵ تخت رسیده و تخت‌های icuنیز به ۱۴۷تخت ارتقاءیافته است.

پیری علم تصریح کرد: تعداد خانه‌های بهداشت لرستان در سال ۵۷ صفر بوده که در سال ۹۹ این عدد به ۶۴۸خانه بهداشت در استان رسیده است.

وی همچنین گفت: در بحث مقوله‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال ۵۷، تعداد رشته‌های دانشگاهی صفر بوده که این عدد در سال ۹۹به ۳۷رشته دانشگاهی افزایش یافته است. رشته‌های کارشناسی ارشد نیز صفر بوده که در سال ۹۹به ۱۴رشته مختلف در علوم پزشکی ارتقاء یافته و تعداد دانشجویان در سال ۵۷ صفر بوده که امروز در دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۳۷۶۰نفر مشغول به تحصیل هستند و در همین راستا اعضا هیات علمی در سال ۵۷عددصفر را نشان میدهد که در سال ۹۹این آمار به ۳۸۷نفر رسیده است.

در سال۵۷، لرستان دانشکده‌ی پزشکی و پیراپزشکی نداشت

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در امور شاهد و ایثارگران در بخشی از گزارش آماری خود خاطر نشان کرد: تعداد دوره‌های دستیاری سال ۵۷ صفر بوده که در سال ۹۹ به تعداد ۵رشته ارتقاء یافته و در سال۵۷، لرستان هیچگونه دانشکده‌ای در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی نداشته که در سال۹۹ این رقم به ۹دانشکده افزایش پیدا کرده است.

گفتنی است در ایستگاه دستاوردهای انقلاب شکوهمنداسلامی در دانشگاه علوم پزشکی لرستان، ارائه خدمات آموزش مبارزه با بیماری کرونا، تب سنجی، آزمایش قند خون، اندازه‌گیری فشار خون، توزیع پمفلت‌های بهداشتی و ویزیت پزشک عمومی برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده و انجام می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
دانشگاه علوم پزشکی لرستان - رضا پیری علم - نمایشگاه اقتدار۴۰ - هفته دفاع مقدس

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم