امنیت امروزمان را مدیون جان‌فشانی شهدا هستیم

کد خبر: 
۵۳۸۲
مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان:

امنیت امروزمان را مدیون جان‌فشانی شهدا هستیم

امنیت امروزمان را مدیون جان‌فشانی شهدا هستیم

خرم‌آباد - مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان تأکید کرد: امنیت امروزمان را مدیون جان‌فشانی شهدا هستیم.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «رضا عزتی» امروز دوشنبه در اجلاسیه ۱۱۰۰ شهید معلم و دانش‌آموز لرستان در سخنانی با تأکید بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: امروز از نور پرفروغ هدایت معنوی این شهدا بهره‌مند شده‌ایم.

وی با بیان اینکه امنیت امروزمان را مدیون جان‌فشانی شهدا هستیم، قهرمانان تاریخ‌سازی که با جان‌فشانی به تاریخ ما و کشور ما هویت دادند، عنوان کرد: ما افتخار می‌کنیم که بگوییم هزار و ۱۰۰ شهید معلم و دانش‌آموز لرستانی داریم و امروز همایش ما به نام مقدس آنها مزین شده و این شهدا در واقع هویت و شناسنامه استان لرستان هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان، ادامه داد: برای تبیین جایگاه والای آن نسل سرافراز، به نسل دانش‌آموزان توصیه می‌کنیم که ادامه‌دهنده راه شهدا باشند.

عزتی با تأکید بر اینکه هنوز جهان به این روحیه نوجوانان و جوانان ایران اسلامی غبطه می‌خورد، افزود: تقدیم بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و هزاران جانباز و آزاده در طول دوران جنگ تحمیلی، گواهی بر این است که دانش‌آموزان با خلوص نیت و شجاعت از اسلام و انقلاب دفاع کرده و خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این میان افتخار ما خانواده آموزش‌وپرورش استان لرستان این است که هزار و ۱۰۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌ایم و از ۶ هزار و ۵۵۵ شهید استان یک‌ششم متعلق به خانواده آموزش‌وپرورش است و این نشان از بصیرت فرهنگیان و دانش‌آموزان است، بصیرت و وفاداری نسبت به آرمان‌ها، ارزش‌های نظام و انقلاب.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان به بمباران مدارس لرستان توسط صدام جنایت‌کار در دوران دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: صدام‌های عصر ما نیز همچنان مدارس را مورد بمباران فرهنگی قرار داده‌اند و تلاش دارند که نسل جوان را از فرهنگ ایثار و شهادت دور کنند، زیرا این فرهنگ که دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس رقم زدند تا امروز الهام‌بخش مبارزه با ستمکاران جهان بوده است.

عزتی ادامه داد: همین حالا هم در غزه، نوجوانان و جوانان فلسطینی با الگوگیری از نهضت دفاع مقدس در حال مبارزه با رژیم جنایت‌کار و کودک کش صهیونیستی هستند، این رژیم اشغالگر با به‌شهادت‌رساندن هزاران زن و کودک، خوی جنایت گری و تجاوزگری خود را نشان داده است.

وی با بیان اینکه هر جا فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه جهادی دوران دفاع مقدس الگو قرار گرفته شد، شاهد موفقیت‌های پی‌درپی بوده‌ایم، گفت: در یک سال گذشته تلاش شده که فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگیان و دانش‌آموزان دوران دفاع مقدس سرلوحه باشد و نتیجه آن را در موفقیت‌های پی‌درپی فرهنگیان و دانش‌آموزان شاهد بوده‌ایم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان در پایان سخنان خود تصریح کرد: صعود شش پله‌ای لرستان در میانگین نمرات آزمون سراسری، کسب رتبه اول زبان انگلیسی کشور در کنکور، کسب رتبه نهم علوم‌تجربی در کنکور، کسب عنوان دستگاه اجرایی برتر در جشنواره شهید رجایی، کسب مقام‌های متعدد در مسابقات فرهنگی، ورزشی توسط فرهنگیان و دانش‌آموزان لرستانی از جمله این موفقیت‌ها بوده است.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
اداره کل آموزش و پرورش لرستان - اجلاسیه نسل سرافراز - شهدای دانش آموز - رضا عزتی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم