امشب، آغاز فعالیت سامانه بارشی در لرستان

کد خبر: 
۶۲۸۰
مدیرکل هواشناسی لرستان اعلام کرد:

امشب، آغاز فعالیت سامانه بارشی در لرستان

امشب، آغاز فعالیت سامانه بارشی در لرستان

بهروز مرادپور امروز هفتم اسفندماه اظهار کرد: از امشب سه‌شنبه، فعالیت سامانه بارشی در لرستان آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: با شروع بارش در استان شاهد بارش پراکنده و رگباری باران، رعدوبرق خواهیم بود و در شهرهای سردسیر رگبار برف، در ارتقاعات و نواحی کوهستانی بارش برف، وزش باد نسبتا شدید تا شدید لحظه ای، کاهش دما را خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی لرستان افزود: سه‌شنبه شب در اغلب نقاط استان، چهارشنبه در همه نقاط لرستان و پنجشنبه در نیمه شرقی استان شاهد بارش باران و برف خواهیم بود.

مرادپور گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال ایجاد رواناب، کولاک برف در محورهای مواصلاتی کوهستانی و احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، مه‌آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی و ... در این مدت وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و جاده‌ها، کنترل دما، همراه داشتن تجهیزات زمستانی، محافظت از تاسیسات، آمادگی دستگاه‌های امدادی، مدیریت بهینه مصرف انرژی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم به شهروندان لرستانی توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان یادآور شد: طی امشب شاهد کاهش دماهای شبانه و بروز پدیده یخبندان در سطح استان (بویژه مناطق سردسیر) خواهیم بود، لذا مدیریت مصرف حامل‌های انرژی، تنظیم دما در گلخانه‌ها و مرغداری‌ها، محافظت از تاسیسات و ... ضروری است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
بارش برف و باران - هواشناسی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم