مادر بروجردی قاتل فرزندش را پای چوبه‌دار بخشید

کد خبر: 
۳۳۰
در آخرین لحظات؛

مادر بروجردی قاتل فرزندش را پای چوبه‌دار بخشید

مادر بروجردی در آخرین لحظات قبل از اجرای حکم قصاص، قاتل فرزندش را بخشید.

به گزارش خبرنگار زرک، حمیدرضا بوالحسنی، رییس دادگستری و رییس شورای حل اختلاف بروجرد از صلح و سازش پرونده‌ی قتل عمد، با تلاش و همت شعبه ۱۲ این شهرستان خبر داد.

وی در تشریح این خبر گفت: در تاریخ ۲۷ مرداد۹۳ برابر اطلاع از مرگی مشکوک به پلیس ۱۱۰، ماموران انتظامی شهرستان بروجرد در محل حاضر شده و مشخص شد که فردی به نام «م. ت» به قتل رسیده است و خانواده وی نیز در زمان ارتکاب قتل در منزل حضور نداشته‌اند که در تحقیقات مقدماتی مشخص شد فرزند مقتول با یکی از دوستانش به نام «آ. ش» درگیری لفظی داشته و به این دلیل نامبرده در مظان اتهام قتل قرار گرفت.

رییس دادگستری بروجرد ادامه داد: پرونده از طریق شعبه دوم بازپرسی دادسرای این شهرستان پس از انجام تحقیقات و صدور کیفرخواست به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک بروجرد ارجاع شد که شعبه مذکور پس از بررسی و رسیدگی‌های لازم به موجب دادنامه‌ی مورخ ۹ اسفند ۹۵ حکم بر محکومیت قاتل به قصاص، از طریق آویختن به چوبه دار، صادر نمود.

بوالحسنی افزود: پس از اعتراض از جانب وکیل متهم پرونده به شعبه بیستم دیوان عالی کشور ارسال، و در نهایت در مورخ ۱۹ دی ۹۸ دادنامه عیناً ابرام گردید و برای اجرا به دادسرای بروجرد ارجاع شد.

وی اظهار داشت: مجموعه دستگاه قضایی، جهت مصالحه، اقدامات لازم را در پیش گرفت که طی جلسات مکرر فی مابین طرفین توسط ریش سفیدان و افراد خیر و پادرمیانی دادستان و شورای حل اختلاف شهرستان بروجرد در چندین مرتبه تاریخ اعدام متهم تعیین هر بار نیز مقدمات اجرای قصاص فراهم گردید.

رییس شورای حل اختلاف بروجرد ادامه داد: هیئت سازش این شورا با پادرمیانی خیّرین، ریش سفیدان و روحانیون، بالاخص حجت الاسلام ملکوتی و گودرزی امام جماعت دادگستری، در جلسات متعدد که در منزل مادر مقتول برگزار گردید حاضر شده و تلاش  خود را جهت صلح و سازش انجام دادند.

بوالحسنی با بیان اینکه شخصاً در جلسات متعدد که در منزل مادر مقتول به منظور مصالحه برگزار گردید حاضر شدم، در پایان بیان داشت: خوشبختانه در آخرین لحظات قبل از اجرای حکم قصاص، اولیای دم انصراف خود را از اجرای حکم قصاص اعلام نمودند.

گفتنی است شانزدهمین صلح وسازش قتل عمد سال‌جاری لرستان بود که در بروجرد رقم خورد، افزود: همچنین این مورد سومین سازش قتل عمد امسال در این شهرستان به شمار می‌آید.

 

 

 

برچسب‌ها: 
اعدام - صلح و سازش - قاتل - بروجرد - بخشش اعدامی - چوبه دار

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم