رفع ۲۹ نقطه حادثه‌ خیز در جاده‌های لرستان

کد خبر: 
۵۲۲۰
مدیرکل راهداری استان خبر داد؛

رفع ۲۹ نقطه حادثه‌ خیز در جاده‌های لرستان

رفع ۲۹ نقطه حادثه‌ خیز در جاده‌های لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از رفع و اصلاح ۲۹ نقطه حادثه خیز در جاده‌های این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «مرتضی شیروانی» امروز در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به اینکه طول آزاد راههای ما در استان ۱۷۰ کیلومتر، چهارخطه ها ۴۷۰ کیلومتر، راههای اصلی ۶۶۶ کیلومتر، راههای فرعی ۵۷۰ کیلومتر است، اظهار داشت: میزان راههای آسفالته روستایی استان چهار هزار و ۱۹۰ کیلومتر، طول راههای شوسه و خاکی در استان هزار و ۹۰۱ کیلومتر است.

وی با بیان اینکه اداره کل راهداری لرستان در مجموع ۳۱۶ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین دارد، گفت: بخشی از کارها به صورت امانی انجام می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در سال گذشته با رایزنی‌های صورت گرفته، مصوبه اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان را برای حوزه معاونت راهداری داشتیم، ادامه داد: با این اعتبار، ۶۶۸ میلیارد تومان قرارداد منعقد کردیم.

شیروانی، بیان داشت: نتیجه این کار ۸۶ کیلومتر روکش آسفالت، ۹۳ کیلومتر آسفالت حفاظتی، ۲۵ کیلومتر لکه گیری آسفالت و… بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات در تمام شهرستان‌های استان صورت گرفته است، عنوان کرد: ایجاد ۹ کیلومتر روشنایی، هزار و ۲۱۷ کیلومتر خط کشی راه‌ها، نگهداری از ۱۷۰ کیلومتر روشنایی، احداث ۱۵ کیلومتر نیوجرسی و… انجام گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به هزار و ۵۹۹ عدد آشکار سازی تابلو و علائم در سطح جاده‌های استان، گفت: ایجاد پنج کیلومتر گارد ریل، حذف نقاط حادثه خیز از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

شیروانی با اشاره به حذف پنج نقطه حادثه خیر در جاده‌های استان، ادامه داد: همچنین حذف ۲۹ نقطه حادثه خیز دیگر به عنوان پیشنهاد اعلام کرده‌ایم و در دست اقدام هستند.

 

جابجایی ۵ میلیون تن کالا از طریق ناوگان باری لرستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از جابجایی پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالا از طریق ناوگان باری این استان خبر داد.

شیروانی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد حمل و نقل کشور از طریق حمل و نقل زمینی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: تعداد شرکت‌های حمل و نقل کالا در لرستان ۹۲ مورد است.

وی عنوان کرد: تعداد بارنامه‌های صادر شده در حوزه کالا ۳۸۹ هزار و ۸۱۳ فقره، مقدار تناژ حمل شده پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تن، درآمد عوارض ۹ درصد ۱۲۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۱۴۲ درصد درآمد داشته‌ایم که این درآمد به حساب سازمان راهداری واریز و بخشی از اعتبارات ملی از همین محل‌ها تأمین می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به اعزام ناوگان باری به بنادر جنوبی، تصریح کرد: چهار هزار و ۳۸ دستگاه در این رابطه خدمات رسانی داشته است.

شیروانی با بیان اینکه تعداد کل ناوگان باری سنگین استان ۱۱ هزار و ۷۴۵ دستگاه و تعداد رانندگان بخش حمل و نقل باری استان ۲۰ هزار و ۱۹۰ نفر است، ادامه داد: تخلفات ارجاع شده به کمیسیون‌های ۱۱، ۱۲ و ۱۴ در این حوزه، ۹۶۲ مورد بوده که اعمال قانون هم شده‌اند.

 

آسفالت ۱۷۱ کیلومتر راه روستایی در لرستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از آسفالت ۱۷۱ کیلومتر راه روستایی در این استان خبر داد.

شیروانی با بیان اینکه یکی از کارهای مهم و اساسی توسعه و رشد روستاها و توجه به مناطق گردشگری است، اظهار داشت: در سال گذشته برای اولین بار ساخت راههای روستایی از راه و شهرسازی به راهداری واگذار شد.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به لرستان ۳۳۰ میلیارد تومان مصوبه راههای روستایی داشتیم، گفت: با توجه به قراردادی که منعقد کردیم، ۴۵۵ میلیارد تومان پروژه انعقاد قرار داد داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با تاکید بر اینکه ماحصل این قراردادها این بود که بخشی از راه‌هایی که از قبل ساخته شده بود را آسفالت، مرمت و… کنیم، افزود: این میزان ۲۲۰ کیلومتر بود، ۱۷۱ کیلومتر از آن آسفالت بوده است.

شیروانی ادامه داد: لرستان در این رابطه رتبه برتر کشور اعلام شد و در دهه فجر لرستان به عنوان پایلوت در این رابطه انتخاب شد و ۱۷۱ کیلومتر از طریق ویدئو کنفرانس در این رابطه افتتاح داشتیم.

وی، ادامه داد: در این مدت کوتاه، علاوه بر قیر خودمان، بخشی از سهمیه قیر استان آذربایجان شرقی، البرز و کهکیلویه و بویر احمد را ما جذب کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، گفت: ۸۲ میلیارد تومان علاوه بر اعتباری که اعلام کردیم، میزان جذب قیر ما در استان بود.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان - مرتضی شیروانی - نشست خبری

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم