جمع‌آوری مراکز آموزشی بی‌کیفیت / دانشگاه علمی کاربردی پرچمدار ارتباط صنعت و دانشگاه است

کد خبر: 
۳۲۲
نماینده ولی فقیه در لرستان:

جمع‌آوری مراکز آموزشی بی‌کیفیت / دانشگاه علمی کاربردی پرچمدار ارتباط صنعت و دانشگاه است

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: مراکز آموزشی که امیدی به کیفیت بخشی آن‌ها نیست باید جمع‌آوری شوند.
به گزارش خبرنگار زرک، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در دیدار با رئیس و کارکنان دانشگاه علمی کاربردی لرستان در سخنانی با بیان اینکه همکاری دانشگاه و صنعت یکی از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و همواره به دنبال تحقق آن است، اظهار داشت: صنعتگران باید بتوانند از علم و دانش فرهیختگان استفاده کنند و پژوهش‌ها و تحقیقات اساتید دانشگاه و دانشجویان دوره‌های تکمیلی نباید محدود به درون کتابخانه‌ها شود.
وی با اشاره به خلأ موجود در نظام آموزش و پرورش و ضرورت توجه به هنرستان‌ها در این رابطه، عنوان کرد: عدم ارتباط لازم و کافی بین دانشگاه و صنعت یکی از مشکلات موجود بوده که ضرورت دارد رفع شود.

دانشگاه علمی کاربردی گام‌های رو به جلویی برداشته است
امام جمعه خرم‌آباد، مجموعه عوامل در آموزش و پرورش، دانشگاه و محیط کسب و کار، دست به دست هم داده که دانشگاهی به نام دانشگاه علمی کاربردی ایجاد شود، افزود: این دانشگاه خلأهای موجود در این رابطه را پر کرده و زمینه را برای ارائه مهارت به افراد فراهم کرده است.
حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی گام‌های رو به جلویی برداشته است، بیان داشت: اقدامات دانشگاه علمی کاربردی در راستای مهارت آموزی جای تقدیر دارد.
وی با اشاره به اقدامات دانشگاه علمی کاربردی در راستای کیفیت بخشی به نظام آموزشی و کاربردی کردن آن، عنوان کرد: قدم‌های خوبی در این رابطه برداشته شده که شایسته تقدیر است.

رشته‌های دانشگاهی باید کاربردی باشند
نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه با تاکید بر اینکه اگر مراکزی وجود دارد که امیدی به کیفیت بخشی به آن‌ها وجود ندارد باید جمع‌آوری شوند، عنوان کرد: رشته‌های دانشگاهی باید کاربردی باشند.
حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های نفت، گاز و... به صورت علمی و کاربردی، بیان داشت: این امر می‌تواند در ایجاد اشتغال تأثیرگذار باشد.
وی با اشاره به ظرفیت بخش شیلات، پرورش ماهی و کشاورزی در لرستان، گفت: می‌توان با کمترین هزینه بیشترین بهره را برد و با استفاده از روش‌های علمی در این حوزه زمینه را برای ایجاد اشتغال فراهم کرد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی برای پیوند بین دانش نظری و دانش عملی در استان لرستان، گفت: امیدواریم با این اقدام خلأ بین دانشگاه و صنعت رفع شود، پرچمدار در این زمینه دانشگاه علمی و کاربردی است و امید می‌رود که با گام‌های مطمئن‌تر و سرعت بهتر این امر از سوی دانشگاه تحقق پیدا کند.

 

 

برچسب‌ها: 
حجت الاسلام شاهرخی - نماینده ولی فقیه در لرستان - دانشگاه علمی کاربردی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم