تدوین نقشه جامع میراث فرهنگی و گردشگری لرستان 

کد خبر: 
۲۹۰۴
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس خواستار شد؛

تدوین نقشه جامع میراث فرهنگی و گردشگری لرستان 

مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، تدوین نقشه جامع میراث فرهنگی و گردشگری لرستان را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ مهرداد ویسکرمی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در سخنانی، اظهار داشت: اقدامات خوب و ارزشمندی در حیطه‌های مختلف از سوی میراث فرهنگی استان با توجه به محدودیت اعتبارات و همچنین شیوع بیماری کرونا انجام شده است.

پیگیری برای تأمین اعتبار ساماندهی حریم فلک الافلاک

وی با اشاره به پیگیری برای تأمین اعتبار ساماندهی حریم قلعه فلک الافلاک، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک هم اعتبار این امر را تأمین کنیم و امکانی برای ساخت پادگان سپاه فراهم و حریم قلعه آزاد سازی شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اقدامات خوبی در اطراف قلعه از جمله بازسازی باشگاه «افسران» صورت گرفته و این امر کار ارزشمندی بوده؛ چرا که این باشگاه با قدمت ۱۰۰ ساله و به همت میراث فرهنگی ترمیم شده است.

ویسکرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع ثبت جهانی آثار تاریخی لرستان، عنوان کرد: بخشی از راه آهن که به عنوان اثر تاریخی جهانی ثبت شده متعلق به لرستان است، اما حدود پنج هزار اثر تاریخی ثبت شده داریم و صدها و هزاران اثر داریم که می‌توانند ثبت جهانی شوند.

وجود ۱۰۰ پل تاریخی در لرستان

وی با تاکید بر اینکه حدود ۱۰۰ پل تاریخی در لرستان داریم، افزود: تاکید داریم که آثار تاریخی استان به عنوان اثر تاریخی جهانی ثبت شوند و این امر به خصوص برای قلعه فلک افلاک باید مورد توجه قرار بگیرد، که در این دیدار، مدیرکل میراث فرهنگی استان قول مساعد دادند که تلاش خود را در چارچوب قانون و امکانات در این رابطه انجام دهند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به نقشه گردشگری استان اشاره کرد و گفت: ما برای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری لرستان به یک نقشه جامع نیاز داریم، هنوز این نقشه آماده نشده که امیدواریم با توجه به تأکیدات صورت گرفته در این دیدار، نقشه دراز مدت میراث فرهنگی و گردشگری استان هم آماده شود.

پیگیر ثبت جهانی آثار تاریخی لرستان خواهم بود

ویسکرمی، عنوان کرد: ظرفیت بسیار زیادی در مورد صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری لرستان وجود دارد و این حوزه می‌تواند یکی از منابع عظیم درآمد زایی و ایجاد اشتغالزایی در استان باشند، موضوعی که تا کنون از آن غافل بوده ایم، البته در کل کشور در شأن سرزمین ایران این کار صورت نگرفته اما در لرستان مانند خیلی از حیطه‌های دیگر، در این حوزه عقب هستیم و این امر نیز به ضعف طولانی مدت مدیریت برمی‌گردد.

وی، افزود: بنده به عنوان نماینده مردم به طور حتم مطالبه گر تدوین نقشه جامع میراث فرهنگی و گردشگری استان و همچنین ثبت جهانی آثار تاریخی لرستان خواهم بود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: لااقل تا زمانی که شرایط برای ثبت جهانی قلعه فراهم شود، ثبت پل‌های تاریخی را به عنوان اثر جهانی پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
فرهنگی - نقشه جامع

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم