انجام طرح‌های بزرگ توسط بخش خصوصی در لرستان

کد خبر: 
۲۶۱۸
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری :

انجام طرح‌های بزرگ توسط بخش خصوصی در لرستان

اسد عبداللهی معاون استاندار لرستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان از انجام طرح‌های بزرگ توسط بخش خصوصی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ اسد عبدالهی در گفت وگوی مجازی با خبرنگاران گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی لرستان کارهای خوبی انجام داده و احیا و راه اندازی نیرگاه سیکل ترکیبی خرم آباد، پالایشگاه پلدختر، توسعه نساجی بروجرد، کارخانه نوآوری خرم اباد، شرکت های داروسازی، فاز ۲ پتروشیمی خرم آباد  نمونه های بارزی از این مورد است.

عبدالهی با اشاره به اینکه نیروگاه خرم آباد از طرح های بزرگ استان است ادامه داد: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است و تا هفت هزار میلیارد تومان در این طرح توسط  بنیاد مستضعفان سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اظهار داشت: این نیروگاه بخش عمده ای از برق استان را از طریق شبکه سراسری تامین خواهد کرد و حدود ۴۰۰ نفر در این طرح مشغول فعالیت هستند و فاز نخست بهره برداری شده و فاز دوم تا اوایل سال اینده بهره برداری خواهد شد.

عبدالهی ادامه داد: در زمینه اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ نیز ۲۲۲ میلیارد تومان به بخش صنعت اختصاص یافته که تاکنون ۹۶ میلیارد تومان در بخش صنعت و ۲۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی پرداخت شده است.

وی گفت: طرح های بزرگی توسط بخش خصوصی در استان در حال انجام است که سیمان سفید ازنا و طرح فرتاک بروجرد، پالایشگاه پلدختر، توسعه نساجی بروجرد از این موارد هستند.

وی با اشاره به واحد راه اندازی کشت و صنعت لرستان گفت: یک هزار و ۸۰۰ هکتار وسعت این واحد اقتصادی است و بخش عمده ای از مشکلات آن برطرف شده و ۵۰ هکتار گلخانه در این طرح تعریف شده که تاکنون ۲۵ هکتار اجرایی شده است.

عبدالهی ادامه داد: مشکل اصلی لاستیک سازی خرم آباد تامین ارز و واردات قطعات از خارج از کشور است که تلاش می شود فاز نخست در سطح محدودتری اجرایی شود و ژنراتورسازی خرم آباد نیز امکان تغییر کاربری ندارد.

وی اظهار داشت: فولاد ازنا با سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و حدود یک هزار میلیارد تومان دیگر سرمایه گذاری نیاز دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی لرستان در خصوص شرکت پارسیلون گفت: این واحد به بخش خصوصی واگذار شده که به دلیل عدم موفقیت پس گرفته شده است و با توجه به شرایط ویژه اقتصادی بررسی خواهد شد.

وی افزود: در سال ۹۸ حدود ۳۷ واحد و سال ۹۹ حدود ۲۶ واحد راکد در لرستان احیا شد و ۱۷۰ واحد تولیدی استان افزایش ظرفیت شدند و تعدادی نیز تکمیل و بهره برداری شدند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اسد عبدالهی - استانداری لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم