هشدار پلیس‌راه لرستان در خصوص کاهش دید افقی در جاده‌ها

کد خبر: 
۴۹۴۰
رئیس پلیس‌راه استان خبر داد؛

هشدار پلیس‌راه لرستان در خصوص کاهش دید افقی در جاده‌ها

هشدار پلیس‌راه لرستان در خصوص کاهش دید افقی در جاده‌ها

خرم‌آباد - رئیس پلیس‌راه لرستان گفت: تمام جاده‌ها و گردنه‌های استان باتوجه‌به بارندگی و برودت هوا، لغزنده، مه‌آلود و با کاهش دید افقی همراه است و به رانندگان توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری زرک، سرهنگ «محمد زارع» اظهار کرد: به علت بارندگی زیاد و برودت هوا همچنین رطوبت بالا در برخی از نقاط لرستان اکثر محورهای استان مه‌آلود شده و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی‌ورانندگی از سوی رانندگان ضروری است.

وی گفت: گردنه‌های «زالیان»، «رازان» و «زاغه» واقع در محور بروجرد - اراک با مه شدید و کاهش دید مواجه هستند که رانندگان باید باتوجه‌به لغزندگی جاده با سرعت ایمن حرکت کنند.

رئیس پلیس‌راه لرستان بیان کرد: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی، صرف زمان بیشتر برای سفرهای درون و بیرون شهری، بستن کمربند ایمنی و توجه به هشدارهای پلیس از مهم‌ترین الزامات برای رانندگی در هوای مه‌آلود است همچنین برابر قانون، تردد موتورسواران در این شرایط ممنوع است.

بنابر اعلام هواشناسی استان، بارندگی که از پنجشنبه هفته گذشته (دیروز) در لرستان فعال شده است تا پایان روز شنبه ادامه دارد.

در حال حاضر گردنه «گله بادوش» و «فرسش» در شهرستان الیگودرز به علت بارش برف مسدود شده و تلاش برای بازگشایی آن در حال انجام است.

باتوجه‌به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری پنجشنبه‌شب با حضور اعضای ستاد تشکیل و تأکیدات لازم به مدیران عضو ستاد مدیریت بحران، شامل فرمانداران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط ارائه شد تا برای مواجهه با حوادث احتمالی در آماده‌باش کامل باشند.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
پلیس راه لرستان - اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان - تردد جاده ای

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم