هدف جشنواره «آواها و نواها» جریان آفرینی است

کد خبر: 
۶۸۴۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

هدف جشنواره «آواها و نواها» جریان آفرینی است

هدف جشنواره «آواها و نواها» جریان آفرینی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان هدف جشنواره «آواها و نواها» را جریان آفرینی و ارتقای فرهنگ عمومی عنوان کرد.

به گزارش زرک، «اعظم روانشاد» در جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی با اشاره به اینکه ایام بسیار مبارک و پربرکتی است و به‌واسطه انوار الهی حضرت فاطمه معصومه (س) و ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) معطر به شمیم عطر رضوی شده است، اظهار کرد: جشنواره ملی ‌آواها و نواهای رضوی از سری جشنواره‌های ملی دهه کرامت در کشور و از جمله برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه این جشنواره از سلسله جشنواره‌های فرهنگی هنری امام رضا (ع) است که با همکاری بنیاد ملی رضوی همه ساله توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف از این برنامه‌ها جریان‌ آفرینی و ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه بوده و اعیاد اسلامی فرصت بسیار ارزشمندی برای افزایش نشاط اجتماعی و معنوی در جامعه است.

به گفته «روانشاد» دهه کرامت به‌واسطه میلاد دو اختر گیتی و دو نعمت سرزمین مقدس ایران بهترین فرصت برای ابراز ارادت نسبت به الگوهایی همانند حضرت فاطمه معصومه (س) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: امروز دشمن همه توان خود را بکار گرفته تا نهاد خانواده را تضعیف کند و این‌گونه برنامه‌ و بزرگداشت‌ها به‌ویژه اهل‌بیت (ع) موجب تقویت بنیان خانواده‌ها می‌شود.

وی حضور و مشارکت مردم به‌ویژه جوانان در برنامه‌های فرهنگی و هنری را از اهداف مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد و افزود: سعی ما این است، تا جایی که ضوابط و شرایط اجازه بدهد برنامه‌های فرهنگی و هنری را به‌واسطه حضور مردم عزیز در جمع محلات، مساجد و اماکن تفریحی و گردشگری برگزار کنیم.

روانشاد اهتمام به تولید آثار رضوی را از موضوعات مهم و موردتوجه هنرمندان برشمرد و ادامه داد: از همین رو این اداره کل از آثار فاخر و جریان‌ساز و رویش‌های جدید حمایت خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه امشب در جشنواره گروه‌های خوب موسیقی از مرکز استان و شهرستان‌ها حضور دارند، اضافه کرد: در پایان از تمامی برگزارکنندگان و مشارکت شهرداری، شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، اداره کل میراث فرهنگی، رسانه‌ها، صداوسیما و همچنین رضا نیازی، معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان قدردانی می‌کنم.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
جشنواره - لرستان - آواها و نواهای رضوی - اعظم روانشاد - دهه کرامت

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم