قدمِ خیر یار محرومان برای دلفان

زرک گزارش می‌دهد؛
قدمِ خیر یار محرومان برای دلفان

قدمِ خیر یار محرومان برای دلفان

دلفان ـ پایگاه خبری زرک ـ فرقی نمی‌کند هفته سلامت باشد یا نباشد، همیشه و همه جا مسئولانی بوده و هستند که برای خدمت به محرومان پای کار بوده‌اند.

سپاه لرستان، بسیج جامعه پزشکی استان و دانشگاه علوم پزشکی لرستان از جمله دستگاه‌هایی هستند که جهادگونه در تمامی عرصه‌ها که پای منافع مردم در میان است حضور پررنگ داشته و دارند.

سال ۱۴۰۳ را رهبر معظم انقلاب، سالِ «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کرده‌اند که یکی از موارد تحقق این شعار، سلامت جامعه است. اگر جسم و روح مردم سالم باشد با مشارکت‌شان، چرخ تولید جان می‌گیرد.

به همت بسیج جامعه پزشکی لرستان و با مشارکت سپاه و دانشگاه علوم پزشکی استان، سال گذشته ۶ بیمارستان تخصصی صحرایی در نقاط محروم و دورافتاده استان لرستان برپا شد و ۷۰ هزار نفر از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان برخوردار شدند.

این بار، قدمِ خیرِ یار محرومان به منطقه «میر بگ» روستای «فرهاد آباد» از توابع شهرستان دلفان رسید تا مردم این دیار از خدمات ارزشمند بیمارستان صحرایی بهره‌مند شوند.

خدمت بی‌منت به مردم استان را رقم خواهیم زد

سردار «نعمت‌الله باقری» فرمانده سپاه لرستان امروز جمعه در حاشیه برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه محروم «میر بگ» شهرستان دلفان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده بین مجموعه‌های استانی، دانشگاه علوم پزشکی، اعضای شورای اداری و تأمین شهرستان دلفان، بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نزدیک‌شدن به عملیات غرورآفرین «حاج عمران»، اردوی جهادی و بیمارستان صحرایی را امروز در منطقه «میر بگ» شهرستان دلفان برپا کردند.

وی با اعلام اینکه طی امسال این اولین اردوی جهادی و بیمارستان صحرایی است که در شهرستان دلفان برپا شده است و به‌تناوب این کار در استان ادامه خواهد داشت، یادآور شد: امروز در قالب بیش از ۲۰ رشته تخصصی پزشکی ارائه خدمات خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، اضافه کرد:  در این راستا بیش از ۲۰ پزشک عمومی و ۲۰ دندان‌پزشک و در مجموع ۲۷۰ نفر از مجموعه کادر پزشکی و پشتیبانی به مردم این منطقه ارائه خدمات خواهند شد.

سردار باقری، ادامه داد: قبل از استقرار این بیمارستان صحرایی و تیم‌های پزشکی، بیماری یابی در این منطقه صورت‌گرفته، امروز بیماران بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در بیمارستان حضور پیدا کرده‌اند و از خدمات آن بهره‌مند شده‌اند. 

وی با بیان اینکه این زنجیره تا درمان بیماران در بیمارستان‌های استان ادامه خواهد داشت، تأکید کرد: خدمت بی‌منت به مردم استان و به‌خصوص مناطق محروم را رقم خواهیم زد.

خدمات بهداشتی و درمانی را از مراکز شهری به روستاها می‌آوریم

«بهرام دلفان» رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز اظهار داشت: در راستای خدمات‌رسانی به مردم استان و مناطق محروم، امروز با همکاری سپاه، کمیته امداد، شورای اداری شهرستان دلفان در بخش «میر بگ» یک اردوی جهادی تحت عنوان «بیمارستان صحرایی» برگزار کردیم.

وی با اعلام اینکه در این اردوی جهادی و بیمارستان صحرایی رشته‌های تخصصی حوزه پزشکی حضور دارند، تصریح کرد: وظیفه ما است که خدمات بهداشتی و درمانی را از مراکز شهری و بیمارستانی به روستاها بیاوریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، با بیان اینکه امروز اولین اردوی درمانی را در سال جاری برگزار کردیم، افزود: این کار را در مناطق محروم استان ادامه می‌دهیم. 

دلفان با تأکید بر اینکه همچنین این کار در راستای تحقق شعار هفته سلامت امسال «سلامت خانواده و مشارکت مردمی» بوده انجام شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم خدماتی را به مردم محروم منطقه ارائه کنیم.

خدمات درمانی و بهداشتی رایگان به مناطق محروم لرستان

سرهنگ «مصطفی امیری» مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان هم بیان داشت: به مناسبت هفته سلامت، بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران با حضور پزشکان متخصص در رشته‌های قلب، چشم پزشکی، داخلی، اطفال، اورولوژی، پوست، مغز و اعصاب، روانپزشکی، زنان و زایمان، متخصص تغذیه، جراح عمومی، دندانپزشک و پزشک عمومی در منطقه «میر بگ» روستای «فرهاد آباد» برپا شد.

وی ادامه داد: در این راستا سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان، سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلفان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بسیج جامعه پزشکی استان، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و بخشداری میر بگ، برای ارائة خدمات تخصصی به مردم شریف این منطقه همراه شدند. 
مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان یادآور شد: در این اقدام جهادی علاوه بر ارائة خدمات تخصصی و ویزیت رایگان، خدمات رادیولوژی، بینایی سنجی، تغذیه، روان‌شناسی، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره خانواده، مشاوره تخصصی جوانی جمعیت و خدمات داروخانه‌ای ارائه می‌شود.

پایان پیام /

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم