شناسایی ۲۳ هزار بیمار صعب‌العلاج در لرستان

کد خبر: 
۵۷۰۸
مدیرکل بیمه سلامت لرستان خبر داد:

شناسایی ۲۳ هزار بیمار صعب‌العلاج در لرستان

شناسایی 23 هزار بیمار صعب العلاج در لرستان

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: ۲۳ هزار و ۶۶۱ بیمار سخت درمان (صعب العلاج) در این استان شناسایی و نشان‌دار شده است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «محسن اسدبیگی» بیان کرد: در راستای تامین هزینه‌های درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان امسال ۲۶ میلیارد و ۱۸۲ میلیون و ۲۹۶ هزار ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون سه هزار و ۴۲۷ پرونده بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان تشکیل شده است اظهار داشت: همچنین جهت بستری این بیماران در مراکز درمانی استان ۱۵ میلیارد و ۳۳۵ میلیون و ۳۹۵ هزار ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در طرح بیماران خاص و صعب‌العلاج ۱۰۷ بیماری تحت پوشش قرار گرفته که از این تعداد برای ۵۱ بیماری بسته خدمتی در قالب سرپایی و بستری تعریف شده است ادامه داد: در این طرح خدمات سرپایی شامل آزمایش، دارو، تصویربرداری، ام آر آی، سی تی اسکن، سونوگرافی و خدمات بستری ارائه می‌شود.

اسدبیگی عنوان کرد: برای این ۵۱ بیماری، بعد از نشان‌دار شدن فرد بیمه شده، در هنگام مراجعه به مراکز طرف قرارداد از این مزایا بهره‌مند می‌شود و در صورتی که فردی خدمت را خارج از بسته دریافت نماید امکان پرداخت هزینه از طریق اداره کل در صورت ارائه مدارک پزشکی وجود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: بیمه شدگان هر نوع پایه ای خارج از ۵۱ بیماری فوق که تاکنون بسته خدمتی برای آنها تعریف نشده می‌توانند پس از هزینه کرد خدمات تشخیصی درمانی با ارائه اصل فاکتور و مدارک پزشکی جهت ثبت مدارک و دریافت هزینه به اداره کل مراجعه نمایند.

اسدبیگی افزود: در راستای اجرای طرح صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج وقتی فردی مستقیم و به صورت سرپایی برای درمان مراجعه می‌کند تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال می‌تواند هزینه دریافت کند اما وقتی فردی در قالب بستری در بیمارستان‌ها اقدام کند بدون هیچ محدودیتی می‌تواند هزینه درمان را دریافت نماید.

وی ادامه داد: لرستان در اجرای طرح صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج عملکرد خوبی را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی داشته است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان تصریح کرد: در بحث شناسایی و پرداخت هزینه به بیماران هنوز هم در کشور بالای جدول قرار داریم و در مقایسه با استان‌های پرجمعیت توانستیم اعتبار خوبی را جذب کنیم.

به گفته اسدبیگی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش بیمه سلامت استان است که از این مجموع ۹۹۳ هزار نفر بیمه شده رایگان هستند.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
بیماران صعب العلاج - طرح صندوق بیماران خاص - مدیرکل بیمه سلامت - محسن اسدبیگی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم