خواسته کارشناسان از دستگاه قضایی، رعایت تعرفه دستمزد است

کد خبر: 
۴۴۶۳
رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان:

خواسته کارشناسان از دستگاه قضایی، رعایت تعرفه دستمزد است

حجت والیزاده رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در دیدار اعضای هیات مدیره کانون با دادستان عمومی و انقلاب خرم‌آباد اظهار داشت: خواسته کارشناسان از دستگاه قضایی، رعایت تعرفه دستمزد است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ حجت والیزاده در این جلسه که صبح امروز دوشنبه در دفتر دادستان خرم‌آباد برگزار شد، گفت: متاسفانه بسیاری از قضات محترم تعرفه‌ی دستمزد کارشناسی که در سال ۹۸ از سوی رییس قوه قضاییه ابلاغ شده را رعایت نمی‌کنند و همین امر باعث نارضایتی کارشناسان شده است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه کارشناسی رسمی در رابطه با دستگاه قضایی تصریح کرد: بر اساس آمار، تنها در سال گذشته در لرستان ۸ هزار مورد ارجاع کارشناسی به کارشناسان خبره صورت گرفته است.

والیزاده خاطرنشان داشت: این در حالی است که بر اساس قانون در رشته‌هایی که کارشناس رسمی وجود دارد، ارجاع امر کارشناسی به کارشناس خبره غیر قانونی است که در این زمینه انتظار داریم دادستان محترم دستورات لازم را ابلاغ فرمایند.

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان با اشاره به اطاله دادرسی که دغدغه‌ی مشترک کانون و دستگاه قضایی است، عنوان داشت: یکی از دلایل این امر، انجام مکاتبات با پست عادی است که با توجه به دسترسی کانون به سامانه ثنا و شبکه‌ی دولت، انجام مکاتبات از این طریق می‌تواند راهکار مناسبی در این خصوص باشد.

حجت والیزاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موظف بودن هر کارشناس به انجام سه مورد کارشناسی معاضدتی در طول سال اظهار داشت: در این زمینه کارشناسان کانون تعامل بسیار خوبی با دستگاه قضا داشته‌اند، با این همه بعضا مشاهده می‌شود که برخی قضات محترم بدون در نظر داشتن شرایط، تقاضای کارشناسی معاضدتی می‌نمایند.

عدم بررسی صلاحیت‌های علمی و جغرافیایی کارشناسان از سوی شعب قضایی نیز از دیگر موضوعاتی بود که والیزاده با اشاره به آن گفت: حجم قابل توجهی از شکایت‌هایی که از کارشناسان صورت می‌گیرد مربوط به همین مساله است که از دادستان محترم می‌خواهیم ترتیبی اتخاذ شود که در این زمینه مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان - حجت والیزاده - داریوش شاهون وند - دادستان خرم آباد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم