انتخاب «مبصر برق» برای مدارس ابتدایی لرستان

کد خبر: 
۵۲۱۱
مدیر شرکت توزیع برق لرستان خبر داد؛

انتخاب «مبصر برق» برای مدارس ابتدایی لرستان

انتخاب «مبصر برق» برای مدارس ابتدایی لرستان

خرم‌آباد- مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان از انتخاب «مبصر برق» برای مدارس ابتدایی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «مهران امیری» امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در قالب دوره‌های آموزشی، دانش آموزان نکات مؤثر در زمینه مدیریت مصرف برق را در قالب برنامه‌های متنوع و شاد شامل شعر، سرود و گروه‌های نمایشی کودک و نوجوان فرا می‌گیرند.

وی گفت: در این برنامه‌ها، مفاهیم برق و الکتریسیته، نحوه تولید برق، ساعات اوج و کم باری مصرف، چگونگی انتقال و توزیع برق، میزان مصرف لوازم الکتریکی، انواع انرژی‌های تجدید پذیر و روش‌های صرفه جویی مصرف برق در وسایل الکتریکی و راهکارهای کاهش مصرف برق در منازل به زبانی ساده و شیوا همراه با توزیع دفتر نقاشی برای کودکان تشریح می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان، گفت: ارتقا و رشد آگاهی کودکان و دانش آموزان به عنوان آینده سازان این کشور نسبت به ایجاد حساسیت مصرف صحیح برق و استفاده مناسب از لوازم برقی ضروری است.

امیری، افزود: در هر مدرسه ۱۰ دانش آموز به عنوان «مبصر برق» انتخاب می‌شود و از طرف شرکت توزیع نیروی برق استان، حکمی برای او صادر می‌شود و به هر «مبصر برق»، یک کلاه ایمنی نیز اهدا می‌شود.

وی گفت: اجرای این برنامه‌ها در مدارس ابتدایی با هدف برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح در قالب آموزش مفاهیم اولیه مدیریت مصرف بهینه انرژی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی است، که توسط «عمو نوری» و عروسکی با نام «بچه برقی» که نماد جدیدی برای مصرف بهینه برق است در استان لرستان اجرا می‌شود.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
مهران امیری - شرکت توزیع برق لرستان - صرفه جویی در مصرف برق

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم