امام‌جمعه جدید «دلفان» برای توسعه اقتصادی به همراهی مسئولان نیاز دارد

کد خبر: 
۲۰۸۰
نماينده ولي فقيه در لرستان:

امام‌جمعه جدید «دلفان» برای توسعه اقتصادی به همراهی مسئولان نیاز دارد

تكريم و معارفه امام جمعه شهرستان دلفان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: امام جمعه جدید دلفان برای ارتقا فرهنگی و توسعه اقتصادی، نیازمند همراهی و کمک مسئولان و پیشکسوتان ایثار و جهاد این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار زرک؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی که در آیین تکریم و معارفه امام‌جمعه شهرستان دلفان سخن می‌گفت، اظهار داشت: نام شهرستان نورآباد و منطقه دلفان همراه با قدمت و سابقه سرزمین کهن و پهناور ایران اسلامی است که خواستگاه علما، اندیشمندان و ادبایی است که نام‌شان برای ایران اسلامی و استان لرستان مایه افتخار و سر بلندی است.

وی افزود: رادمردان برخاسته از دلفان پیش از انقلاب اسلامی همراه و همگام با امام راحل در حوزه علمیه قم برای علما و عموم ملت ایران نام آشنا هستند، دلاورمردانی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و در تیپ ۵۷ در گردان‌های عملیاتی و عملیات‌های مختلف از بیت‌المقدس تا فکه و حاج عمران رزم‌شان زبانزد خاص و عام بود و با جان در کف دست، از وجب به وجب خاک ایران اسلامی دفاع کردند.

گفت‌وگو در مورد کارنامه دلاور مردان دلفان نیازمند نوشتن کتاب است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: گفت‌وگو در مورد کارنامه دلاور مردان شهرستان دلفان نیازمند نشست‌های مختلف و نوشتن کتاب است که باید اندیشمندان منطقه قلم به دست بگیرند و افتخارات مردم شهرستان را در قالب فیلم وهنر فاخر به نمایش بگذارند و به نسل‌های آینده منتقل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به برخی محرومیت‌های شهرستان دلفان بیان کرد: با فضل الهی و همدلی که در میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان وجود دارد و با برگزاری جلساتی معضلات استان جبران می شود البته این معضلات تاریخی و به قرن ها قبل بر می گردد و خدمات نظام اسلامی خدماتی شگفت انگیز است ولی برای رسیدن به قله های فتح، راه های طولانی در پیش داریم.

وی گفت: رزمندگان اسلام والفجر مقدماتی را به و الفجر یک تبدیل کردند از موانع و مشکلات کربلای ۴ ناامید نشدند بلکه این موانع را تبدیل به پیروزی در کربلای ۵ کردند ما نیز امروز باید کربلاهای ۵ و الفجر ها را با همدلی، کار انبوه و مضاعف، مدیریت جهادی ایجاد کنیم.

دامداری ۶هزار رأسی نورآباد تکمیل شود

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: خوشبختانه ستاد اجرایی فرمان امام راحل در لرستان به زودی حضور پیدا می‌کنند وهمچنین طی دیدار اخیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیاتی از این وزارت خانه به استان لرستان سفر می‌کنند و مقرر شد، دامداری شش هزار راسی شهرستان نورآباد تکمیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطر نشان کرد: امیدواریم پس از سفر هیاتی از وزارت‌خانه تعاون،کار و رفاه اجتماعی به استان مسئولان شهرستان نورآباد با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان بتوانند از تسهیلاتی در رابطه با مشاغل خانگی، صنایع تبدیلی، کشاورزی و سایر ظرفیت‌های شهرستان بهره بگیرند و جهت رفع محرومیت در این شهرستان قدم هایی برداشته شود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی، ایمان، تقوا، اخلاق و بصیرت وظیفه مهمی در گسترش تعلیم و تربیت اسلامی دارد اظهار داشت: هر جا نماز جمعه‌ای فعال و در تراز انقلاب اسلامی داشت به طور یقین این نماز جمعه، سبب رشد و توسعه در ابعاد مختلف آن منطقه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: تجسم تقوا و ایمان، دارای تدبیر و برنامه ریزی، خوش خلقی، سعه صدر، وحدت آفرینی، مورد قبول و پذیرش بودن، مشورت‌پذیر و انقلابی، دارای مواضع روشن و شفاف در پیروی از امام راحل و رهبر معظم انقلاب و در عین حال فراجناحی همراه با جذب حداکثری از جمله سیاست و تدبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و خصوصیات نماینده ولی فقیه و امام جمعه در تراز انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: پاکدستی، به دور از تجمل گرایی، دقت و مراقبت از اطرافیان و اقوام، حامی حوزه‌های علمیه، دانشگاهی و موسسات علمی و پژوهشی، مدافع مراکز تولید و اشتغال، اهل گفتگو  و تبادل نظر با روحانیان، اساتید دانشگاه و نمایندگان مجلس خبرگان و شورای اسلامی، دستگاه‌های سیاسی، قضایی و امنیتی، مشورت با نخبگان استان و خارج از استان، بهره گیری از کلیه ظرفیت‌ها برای پیشبرد امور دینی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و عمرانی از دیگر خصوصیات امام جمعه‌ای است که می‌خواهد علم اخلاق، تقوا و ایمان را در یک منطقه به دست بگیرد.

‌وی بیان کرد: امام جمعه جدید شهرستان دلفان جهت ارتقا فرهنگی و توسعه اقتصادی نیازمند همراهی و کمک مسئولان و پیشکسوتان ایثار و جهاد این شهرستان است.

محمد بيرانوند/

 

 

برچسب‌ها: 
امام جمعه نورآباد - مراسم توديع و معارفه - نماينده ولي فقيه در لرستان - حجت الاسلام شاهرخی - شهرستان دلفان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم