مصیبت اهالی بدرآباد پس از ساماندهی پر اشکال ورودی خرم‌آباد از سمت جنوب

مصیبت اهالی بدرآباد پس از ساماندهی پر اشکال ورودی خرم‌آباد از سمت جنوب

مصیبت اهالی بدرآباد پس از ساماندهی پر اشکال ورودی خرم‌آباد از سمت جنوب

کرم رضا تاج مهر* ـ زرک

سال گذشته بود که اداره راه و شهرسازی بعد از شکایات فراوان اهالی بدرآباد و رخ دادن تصادفات بسیار و مرگ دهها تن از اهالی در ابتدای کمربندی خرم‌آباد، اقدام به ساماندهی و ساخت لاین کُندرو و مسدود نمودن مسیر بدرآباد نمود.

متاسفانه علیرغم اعتراض و هشدار اهالی نسبت به عدم کارایی این پروژه و البته نحوه‌ی ساخت آن، پیمانکار این پروژه کار خودش را کرد و حالا با گذشت تنها یک سال، نه تنها مشکل اهالی برطرف نگردیده، که مشکلات جدیدی هم به واسطه‌ی این پروژه دامنگیر آن‌ها شده است.

مشکل اول این است که اهالی برای رفتن به بدرآباد باید از دوربرگردان روبروی پلیس راه (چند کیلومتر پایین‌تر) استفاده نمایند که علاوه بر افزایش هزینه بنزین و هدر دادن زمان، بار ترافیکی آن محل نیز افزایش یافته است.

همین امر باعث گردیده خودروها برای ورود به بدرآباد از مسیر خلاف لاین کُندرو استفاده نمایند که در ابتدای کمربندی واقع شده و محل تردد خودروها و کامیون‌های بسیاری است و همین مساله باعث گردیده این نقطه تبدیل به نقطه‌ی پرخطری شود.

از سوی دیگر علیرغم وعده‌ی ساخت پل عابر پیاده در این منطقه، این کار صورت نگرفت و عبور از سه لاین برای عابران با مشقت و البته ریسک بالا توام شده است.

لاین کُندرویی که برای اهالی در نظر گرفته شده از روبروی اداره هواشناسی آغاز و تا ابتدای کمربندی امتداد پیدا کرده است که با توجه به وجود تعمیرگاه‌های مکانیکی در حریم جاده و همچنین استقرار گمرک و تالار پذیرایی افلاک، این لاین عملا تبدیل به مسیری برای تردد کامیون‌های سنگین و البته پارکینگ تالار در روزهایی که مراسمی در حال برگزاری است، گردیده است.

از سوی دیگر همانطور که در فیلم مشاهده می‌کنید، کیفیت آسفالت انجام شده و پل‌هایی که تعبیه شده به گونه‌ای است که همان ابتدا از بین رفته و بیت‌المال به سادگی به هدر رفته است. در زمان ساخت این پروژه هم چندین بار با درج فیلم و عکس و یادداشت در خبرگزاری‌های استانی تلاش نمودیم از اشتباهاتی که در حال انجام بود پیشگیری نماییم که متاسفانه گوش شنوایی وجود نداشت و امروز این اشتباهات، مردم منطقه را به زحمت انداخته است.

علاوه بر آنچه گفته شد، دریچه‌های مناسبی برای دفع آب‌های سطحی و هدایت‌شان به رودخانه از طریق فرودگاه تعبیه نشده و از آنجا که این نقطه محل تلاقی همه‌ی آب‌های سطحی آن منطقه است، در مواقع بارندگی تنها دریچه‌ی موجود پاسخگوی حجم آب‌های جاری نیست و تردد را با مشکل مواجه می‌کند.

متاسفانه مراجعات مکرر اهالی بدرآباد به اداره راه و شهرسازی و بازدید استاندار و نمایندگان مجلس از این منطقه هم گرهی از این مشکلات نگشوده و همچنان اهالی در رنج هستند.

یک بازدید سطحی از این پروژه خود گویای مصائب و مشکلاتی است که ایجاد شده است. امیدواریم مسئولان مربوطه با در نظر گرفتن شرایط و موقعیت نسبت به اصلاح این پروژه و رفع مشکلات موجود اقدام نمایند./

* نويسنده

 

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم