فعالیت مشروط پاساژها و بازارهای مسقف/ اعطای وام به مشاغل و واحدهاي توليدي

کد خبر: 
۹۰۳
استاندار لرستان خبر داد؛

فعالیت مشروط پاساژها و بازارهای مسقف/ اعطای وام به مشاغل و واحدهاي توليدي

استاندار لرستان از فعالیت مشروط پاساژها و بازارهای مسقف و اعطای وام به مشاغل و واحدهاي توليدي خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک، سید موسی خادمی امروز یکشنبه در حاشیه جلسه ویدیو کنفرانس ستاد ملی کرونا به ریاست رییس جمهور و با حضور وزرا و استانداران، اظهار داشت: در این جلسه مصوب شد پاساژها و بازارهای مسقف با رعایت سه شرط بدین شرح که اول در سامانه ثبت‌نام و پروتکل‌های بهداشتی را دریافت کرده باشند، دوم حداکثر تا ساعت ۱۸ به فعالیت خود ادامه دهند و سوم اگر فعالیت با ریسک بالایی در این اماکن وجود دارد همچنان تعطیل بماند، فعالیت خود را ادامه دهند.

وی بیان کرد: از دیگر مصوبات این جلسه تصمیم‌گیری در خصوص مساجد، اماکن متبرکه و امامزاده‌ها بود که با توجه به اجتماع در این محل‌ها مصوب شد تا نیمه اردیبهشت بازگشایی آنها به تأخیر افتاده و در صورت بهبود شرایط، با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، تا ۱۵ اردیبهشت ماه تصمیم جدید در این خصوص توسط ستاد ملی اتخاذ شود.

اعطای وام به مشاغل و کارگاه‌های تولیدی

استاندار لرستان در ادامه اعطای وام به مشاغل و کارگاه‌های تولیدی را یکی دیگر از مصوبات این جلسه عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی مقرر شد مشاغل و کارگاه‌های تولیدی در صورتی که کارگر خود را اخراج نکرده و اشتغال را حفظ کرده باشند، بدون در نظر گرفتن مقررات متداول بانکی مانند قانون چک برگشتی به آنها وام متناسب با نیاز و نوع فعالیتشان پرداخت شود.

تداوم آموزش مجازی فعالیت‌های آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها

استاندار لرستان در پایان خاطر نشان کرد: مصوبه دیگری که در این جلسه مطرح شد موضوع تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس، آموزشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بود که مقرر شد همچنان به شیوه مجازی فعالیت‌های آموزشی خود را ادامه دهند. البته در خصوص دانشجویان دکترا اعلام شد که می‌توانند به صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر باشند.

 

برچسب‌ها: 
استانداري لرستان - سيد موسي خادمي - ستاد مديريت بيماري كرونا - مصوبه

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم