خدمات کمپ‌های ماده ۱۶ ترک اعتیاد رایگان است

کد خبر: 
۷۱۱۷
دادستان خرم آباد:

خدمات کمپ‌های ماده ۱۶ ترک اعتیاد رایگان است

خدمات کمپ‌های ماده ۱۶ ترک اعتیاد رایگان است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان گفت: ارائه امکانات درمانی و مهارت آموزی به معتادان متجاهر و بهبودیافتگان اعتیاد در کمپ های ماده ۱۶ رایگان است.

به گزارش زرک به نقل از ایرنا علی حسنوند روز یکشنبه در بازدید از مرکز نگهداری معتادان متجاهر در خرم آباد اظهار کرد: تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز رایگان می باشد و تجهیزات تخصصی درمانی، کارگاه‌های مهارت آموزی، سالن‌های ورزشی و فعالیت‌های کشاورزی و گلخانه‌ای کمپ خرم آباد از جمله امکانات پیش بینی شده برای بهبودی و فراهم ساختن زمینه ورود مددجویان به بازار کار است.

وی اضافه کرد: باید برخی کمبودهای مرکز نگهداری، درمان و توانمندسازی معتادان متجاهر رفع و ظرفیت‌های این مرکز تکمیل شود تا مددجویان همکاری و رغبت بیشتری در روند درمان داشته باشند.

وی بر تداوم و تثبیت مراحل درمان معتادان متجاهر و ارائه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و حرفه آموزی به مددجویان تاکید کرد و افزود: همه ما در قبال آسیب دیدگان ناشی از استعمال مواد مخدر به عنوان بیمار مسوول هستیم و باید علاوه بر درمان، بسترهای آموزشی و تربیتی لازم هم در این مراکز بازپروری وجود داشته باشد تا این افراد مراحل درمان را به خوبی طی کنند و به جامعه بازگردند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان عنوان کرد: برای اینکه مبارزه فراگیر با معضل موادمخدر در جامعه نمود عینی و اثربخش داشته باشد تلاش مضاعف و ارتباط تنگاتنگ دستگاه‌های مسوول در این حوزه، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

حسنوند همچنین نقش افراد نیکوکار را در بازپروری افراد معتاد بسیار مهم دانست و عنوان کرد: خیران می‌توانند در تاسیس و تجهیز مراکز درمانی و کمک به مسایل تربیتی و آموزشی مددجویان نقش بزرگی را ایفا نمایند و کمک کننده باشند.

وی ضمن قدردانی از زحمات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان در راه اندازی مرکز نگهداری معتادان متجاهر کرامت خرم آباد عنوان کرد: با افزایش ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر و نگهداری آنان در این مراکز جرم هایی همچون سرقت کاهش می یابد.

کمپ ماده(۱۶) مرکز نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان متجاهر موضوع ماده (۱۶) قانون مبارزه با مواد مخدر است که در راستای سیاست دولت برای نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان متجاهر راه‌اندازی می‌شود.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
کمپ ماده ۱۶ - معتادان متجاهر - دادستان خرم آباد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم