حرمت ماه رمضان و ایام شهادت حضرت علی (ع) حفظ شود

کد خبر: 
۶۵۳۰
امام جمعه خرم آباد:

حرمت ماه رمضان و ایام شهادت حضرت علی (ع) حفظ شود

حرمت ماه رمضان و ایام شهادت حضرت علی (ع) حفظ شود

خطیب نماز جمعه خرم آباد گفت: مردم حرمت ماه رمضان و ایام شهادت حضرت علی (ع) را به ویژه در روز طبیعت نگه دارند.

به گزارش پایگاه خبری زرک، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در جمع نمازگزاران در مصلی الغدیر خرم آباد گفت: انتظار می‌رود مردم حرمت ماه مبارک رمضان به ویژه سالروز شهادت امام علی (ع) را در روز طبیعت نگه دارند؛ روز حزن ائمه و امام زمان (عج)، روز حزن همه‌ی مردم است.

وی افزود: امشب اولین شب قدر، شبی پرفضیلت و میانبری برای رسیدن به رستگاری است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه فضیلت شب قدر از هزاران ماه بیشتر است، گفت: در این شب‌ها همدیگر را دعا کنید که شب اجابت دعا است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در بخش دیگری از سخنانش به ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: این روز تکمیل کننده‌ی روز ۲۲ بهمن است؛ روزی که استقلال و آزادی با تدبیر امام راحل (ره) به پشتوانه‌ی مردم به بار نشست.

وی در ادامه با اشاره به دهم فروردین، روز عروج آیت الله بروجردی (ره) گفت: این عالم ربانی و مرجع بزرگ شیعیان در دوران حیات خود، شاگردان زیادی تربیت کرد که اکنون از مجتهدان بزرگ مسلمانان هستند.

خطیب نماز جمعه خرم آباد ادامه داد: حضرت آیت الله بروجردی (ره) همواره صریح و آشکار موضع خود را در برابر ظلم و رژیم پهلوی نشان می‌داد به طوری که در سرنگونی این رژیم نقشی بزرگ ایفا کرد.

وی در خصوص جنایات رژیم سفاک صهیونیستی هم گفت: در طول تاریخ حکومت‌های ظالم و جنایتکار زیادی وجود داشته است، اما منحوس‌تر و ظالم‌تر از رژیم اشغالگر اسرائیل نبوده اند؛ رژیمی که به کودکان مظلوم و معصوم هم رحم نمی‌کند و این چنین وحشیانه آنها را قتل و عام می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه سخنانش بی حجابی را بی قانونی عنوان کرد و اظهارداشت: باید با هر کسی که مرتکب این بی قانونی در ملاء عام می‌شود قانونی برخورد شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به نقش زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران هم اشاره کرد و افزود: بانوان ما با حفظ ارزش خود در زمینه‌های مختلف موفق عمل کرده اند، اما دشمن می‌خواهد با حمله به جایگاه زنان و ترغیب آنها به هنجارشکنی به اهداف پلید خود برسد که باید هوشیار باشیم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌ها در جمع نمازگزاران گفت: شب قدر، شبی بسیار مهم و سرنوشت ساز است، شبی که گناهان ما بخشیده می‌شود و باید از این شب‌ها برای رسیدن به سعادت واقعی بهره‌مند شویم.

حجت الاسلام قلندری همچنین به ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: کشور‌هایی مانند آمریکا و اشغالگرانی چون اسرائیل نماد حکومت معاویه و نماد ظلم هستند در حالی که نظام اسلامی بر پایه اعتماد و مروت است.

وی گفت: اکنون دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌خواهند با تبلیغات منفی مردم را به نظامیان بدبین کنند تا به اهداف شوم خود برسند که مردم باید هوشیار باشند و فریب رسانه‌های معاند و دروغگو را نخورند.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
ماه مبارک - رمضان - شب قدر - روز طبیعت - امام جمعه خرم آباد - حجت‌الاسلام شاهرخی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم