تاكنون ۱۴۰ بيمار مشكوك به «كوويد ۱۹» در بيمارستان كوهدشت بستري شدند

کد خبر: 
۷۷۲
رييس شبكه بهداشت و درمان كوهدشت در گفت‌وگو با زرك؛

تاكنون ۱۴۰ بيمار مشكوك به «كوويد ۱۹» در بيمارستان كوهدشت بستري شدند

دكتر حسن اميني زاده رييس شبه بهداشت و درمان كوهدشت

رييس شبكه بهداشت و درمان كوهدشت گفت: از ابتداي شيوع «كوويد۱۹» تاكنون ۱۴۰ بيمار مشكوك در بيمارستان اين شهرستان بستري شدند.

حسن اميني‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار زرك به آخرين آمار مبتلايان به كرونا در كوهدشت اشاره كرد و اظهار داشت: تاكنون از ۱۴۰ بيمار مشكوك به «كوويد۱۹» كه در بيمارستان بستري بودند نمونه‌گيري به عمل آمد كه تعداد پاسخ‌هاي دريافتي نشان از ابتلاي قطعي ۴۲ نفر به اين ويروس منحوس دارد.

وي با بيان اينكه هنوز پاسخ تعدادي از نمونه‌ها از آزمايشگاه مرجع دريافت نشده است، تصريح كرد: هرچند آمار ابتلا به كرونا در كوهدشت نسبت به جمعيت اين شهرستان قابل قبول است؛ ولي همين تعداد در صورت رعايت نكردن اصول بهداشتي مي‌توانند جمعيت بيشتري را آلوده كنند.

رييس شبكه بهداشت و درمان كوهدشت از افراد مبتلا يا ناقل كرونا به عنوان كانون‌هاي خطرناك انتقال ويروس ياد كرد و گفت: مردم توجه داشته باشند كه بيش از ۸۵ درصد كساني كه به كرونا مبتلا شده‌اند يا علائم بيماري نداشته‌اند يا با علائم خفيفي مواجه شده‌اند بطوريكه خود فرد هم متوجه مبتلا شدنش نيست.

اميني زاده ادامه داد: زماني كه اين بيماران در جامعه تردد مي‌كنند به آساني ويروس را به افراد سالم منتقل مي‌كنند و اين خيلي خطرناك است و يك هشدار جدي است.

وي تأكيد كرد: به همين دليل مي‌خواهيم از هرگونه تجمع جلوگيري شود چرا كه ممكن است در بين آن جمعيت هرچند به ظاهر سالم، افراد كرونايي وجود داشته باشد كه بتوانند افرادي را بيمار كنند.

 

 

 

برچسب‌ها: 
شبكه بهداشت و درمان كوهدشت - حسن اميني زاده - ويروس كرونا - طرح فاصله گذاري اجتماعي

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم