برگزاری دوره توانمندسازی برای ۶۵۰۰ معلم لرستانی

کد خبر: 
۵۳۶۳
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خبر داد:

برگزاری دوره توانمندسازی برای ۶۵۰۰ معلم لرستانی

برگزاری دوره توانمندسازی برای 6500 معلم لرستانی

خرم‌آباد ـ مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان از برگزاری دوره توانمندسازی برای ۶هزار و ۵۰۰ معلم مدارس دولتی و غیردولتی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «رضا عزتی» امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به رشد هفت‌برابری قبولی‌های کنکور سراسری نسبت به پارسال در لرستان، اظهار داشت: امسال برای اولین‌بار به‌منظور توانمندسازی نیروی انسانی و با همکاری دانشگاه فرهنگیان، برای سه هزار معلم مدارس دولتی و سه هزار و ۵۰۰ معلم مدارس غیردولتی دوره توانمندسازی برگزار شده است و همچنین برای اولین‌بار برای ۵۵۰ نفر از معاونین پرورشی زیر ۲۰ سال خدمت در استان نیز دوره توانمندسازی تحت عنوان «سپهر دانش» برگزار شد.

وی دررابطه ‌با توازن نیروی انسانی در استان، گفت: باتوجه‌به عدم توازن نیروی انسانی در شرق و غرب استان که طی سال‌های گذشته در اثر ساماندهی غیردقیق ایجاد شده است، در سال گذشته و با محوریت ایجاد عدالت در توزیع نیروی انسانی، نهایت تلاش به‌منظور کاهش ساعات غیرموظف و همچنین کسر ساعت موظف در مناطق آموزشی انجام شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان، تأکید کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با ادامه این روند شاهد توازن نیروی انسانی در سطح استان باشیم.

عزتی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه اکنون می‌توانیم اعلام کنیم که امسال ساماندهی نیروی انسانی در استان به‌گونه‌ای انجام شده که در شروع سال تحصیلی جدید هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد، افزود: همچنین با برگزاری دو آزمون استخدامی ماده ۲۸ ویژه آموزگاران ابتدایی و دبیران و هنرآموزان به تعداد دو هزار نفر با رویکرد جدید ارزیابی و با ساماندهی بر اساس مناطق نیازمند نیرو، تلاش شده است که سهم زیادی از کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش استان جبران شود.

تحصیل بیش از ۳۵۰ هزار دانش‌آموز لرستانی در سال تحصیلی جدید

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: امسال در سال تحصیلی جدید بیش از ۳۵۰ هزار دانش‌آموز، ۱۷ هزار معلم در ۴ هزار و ۳۷۵ مدرسه با شعار مدرسه قوی ـ ایران قوی سال تحصیلی جدید را آغاز کرده‌اند.

عزتی اظهار کرد: از ۳۵۰ هزار دانش‌آموز امسال ۳۵  هزار کلاس‌اولی داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته یک هزار دانش‌آموز افزایش داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در بحث صدور ابلاغ برای همکاران در سال تحصیلی جدید و کلاس‌بندی با تلاش شبانه‌روزی همکاران در صدور ابلاغ و کلاس‌بندی رتبه اول کشور را دارا هستیم و در بحث توانمندسازی نیروی انسانی امسال برای اولین‌بار با همکاری دانشگاه فرهنگیان برای سه  هزار و پانصد معلم غیردولتی کلاس آموزشی برگزار  شده است.

مدیرکل و پرورش لرستان در ادامه اظهار کرد: با بکارگیری نیروهای بازنشسته در استان کمبود معلم در شهرستان‌های بروجرد، ازنا، الیگودرز و «ززماهرو» جبران شده و هیچ کلاس درسی بدون معلم نیست.

عزتی  با اشاره به اینکه وزیر آموزش‌وپرورش نخستین سفر خود را به استان لرستان داشتند بیان کرد: بازسازی استخر معلم صدف، بازسازی استخر معلم دورود از محل  صندوق ذخیره فرهنگیان، افزایش زمین‌های چمن، احیای مدارس شبانه‌روزی در استان، احیای مدارس طرح شهید سلیمانی، اختصاص ۲۰ میلیارد تومان  به نوسازی مدارس برای تجهیز مدارس فاقد سرویس بهداشتی، موافقت با ایجاد ۵ مرکز زبان، اختصاص ده میلیارد تومان به کانون پرورش فکری، موافقت با ساخت ۵ هنرستان، اختصاص ۶۰ میلیارد تومان  به توسعه طرح اردوگاه کمالوند و اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای تأمین فضا برای دانشگاه فرهنگیان  از مهم‌ترین دستاوردهای سفر وزیر به لرستان بوده است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل آموزش و پرورش لرستان - رضا عزتی - نشست خبری

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم