اسفند ۱۳۹۸

معلم، عامل امتزاج فکر و تربیت و ارتقاء فرهنگ جامعه (به بهانه تعطیلی مدارس بخاطر بحران كرونا)

دوره آموزشی اولیه (دبستان، مدرسه و دبیرستان) نگارنده در دهه ۶۰ تا سال ۷۳ در یکی از شهرهای کوچک استان لرستان یعنی شهرستان سلسله (شهر الشتر) گذشته است. مطمئنا امکانات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري مناطق کوچک، علیرغم گسترش فراوان ارتباطات، تکنولوژی‌ها و ابزارآلات دستیابی سریع به محصولات و تولیدات مورد نیاز هنوز هم به پای مناطق بزرگ نمی‌رسد اما می‌خواهم نخست به نسلی اشاره کنم که با غیرت و همت کامل به امر معلمی می‌پرداختند و دوم این نکته را متذکر شوم که با انجام کار خود در شکل‌دهی به یک سیستم لازم و ضروری نقش داشتند.

مهرداد لك خبر داد:

خرم‌آباد ـ مسوول کمیته معیشتی و اقتصادی قرارگاه مدافعان سلامت لرستان گفت: تاکنون اجاره بهای ۵۰۰ واحد تولیدی و مسکونی استان در قالب پویش «هوا تو دارم» توسط مالکان بخشیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، مهرداد لک روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تمامی شهرستان‌ها پویشی با نام «هواتو دارم» به منظور بخشش اجاره‌بها راه‌اندازی شد و تاکنون استقبال خوبی از این پویش از سوی صاحبان واحدهای مسکونی و املاک شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان خبر داد:

خرم‌آباد- مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان از افتتاح یک نیروگاه در شهرک صنعتی دورود توسط بخش خصوصی طی یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق لرستان، فریدون خودنیا با بیان اینکه در حال حاضر برق‌رسانی به روستاهای پنج تا ۱۰ خانوار را انجام می‌دهیم، ...

سيد امين قاسمي مدير كل ميراث فرهنگي لرستان
میراث فرهنگی لرستان منتشر کرد؛

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از انتشار یکصد ویدیو و عکس از جاذبه‌های گردشگری استان در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، سید امین قاسمی امروز سه شنبه در سخنانی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه به ماندن در خانه، اداره کل میراث فرهنگی لرستان در راستای پر کردن اوقات فراغت طی ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۱۰۰ پست با هشتگ‌های سفر مجازی و کرونا را شکست می‌دهیم را از طریق فضای مجازی منتشر کرده است.

همه روستاهای بالای ۵ خانوار لرستان برق رسانی شده‌اند
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان:

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: به جز یک روستا از پلدختر و خرم‌آباد که معارض دارند، تمام روستاهای بالای پنج خانوار در لرستان دارای برق هستند.

به گزارش پايگاه خبري زرك به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق لرستان، فریدون خودنیا با بیان اینکه در حال حاضر برق رسانی به روستاهای پنج تا ده خانوار را انجام می‌دهیم، اظهار داشت: بجز یک روستا از پلدختر و خرم‌آباد که معارض دارند، تمام روستاهای بالای پنج خانوار در لرستان دارای برق هستند.

خواسته مديركل محيط زيست لرستان از مردم؛

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان بر لزوم ماندن در منزل جهت قطع زنجیره ویروس کرونا تأکید کرد و از هم‌استانی‌ها خواست روز انس با طبیعت امسال را در خانه سپری كنند.

به گزارش خبرنگار زرک، مهرداد فتحی بیرانوند امروز سه شنبه اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص کشور و انتشار ویروس کرونا، بهتر است که تمام هم استانی‌های عزیز روز انس با طبیعت امسال را در کنار خانواده و در منزل سپری کنند.

استاندار لرستان:

استاندار لرستان از تمديد اجراي طرح رعايت فاصله اجتماعي تا بيستم فروردين ماه خبر داد.

جانشین فرمانده انتظامی لرستان:

جانشین فرمانده انتظامی لرستان از کشف ۱۰۰ تن ذرت قاچاق در الیگودرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک، سرهنگ سید علی میر احمدی اظهار کرد: مأموران انتظامی ایست و بازرسی حین کنترل محور اصفهان - الیگودرز به چهار دستگاه کامیون مظنون که آنان را توقیف کردند.

وی ادامه داد: مأموران در بازرسی از خودروهای توقیفی، موفق به کشف ۱۰۰ تن ذرت قاچاق شدند، که ارزش ریالی آن برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

در تعطیلات پیش رو؛

فرماندار مرکز لرستان تأکید کرد: هیچ کس حق ورود به مراکز گردشگری خرم‌آباد را ندارد.

به گزارش خبرنگار زرک، جعفر طولابی امروز سه شنبه با تبریک فرارسیدن روز جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در راستای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از گسترش آلودگی ویروس کرونا، در ایام تعطیلات پیش رو به‌ویژه ۱۲، ...

سرهنگ دالوند مطرح شد؛

خرم‌آباد- رییس پلیس راه لرستان از انتقال ۳۰ دستگاه خودرو با پلاک غیربومی به پارکینگ در پلیس راه این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، سرهنگ مصطفی دالوند امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد ایست بازرسی در ورودی همه شهرهای ...

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم