اجرای طرح رعایت فاصله اجتماعی تا بیستم فروردین ماه تمدید شد

کد خبر: 
۶۱۶
استاندار لرستان:

اجرای طرح رعایت فاصله اجتماعی تا بیستم فروردین ماه تمدید شد

استاندار لرستان از تمديد اجراي طرح رعايت فاصله اجتماعي تا بيستم فروردين ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرك، سيد موسي خادمی امروز سه شنبه در انتهای جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی کنترل بیماری کرونا که به ریاست دکتر روحانی و با حضور اعضا و استانداران سراسر کشور در خصوص روند اقدامات و تدابیر مبارزه با بیماری کرونا برگزار شد، با اعلام این خبر به برخی از مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت:  طرح فاصله گذاری اجتماعی که در روز هشتم شروع شده بود و قرار بود تا ۱۵ فروردین ادامه داشته باشد تا روز بیستم فروردین ماه جاری تمدید شد .

وي بر تعطیلی بازار، کنترل خروجی و ورودی شهرها ،تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا پایان بیستم تاکید کرد و در خصوص یکی دیگر از مصوبات این جلسه گفت: مصوب شد اگر افرادی که دارای علائم  کرونا هستند و آزمایش آنها مثبت اعلام شده ولی شرایط مناسب  را برای قرنطینه خانگی ندارند و راضی نمی شوند وارد نقاهتگاه شوند، به خاطر حفظ سلامت جامعه با حکم قضایی و دستورات انتظامی به نقاهتگاه منتقل شوند.

در این جلسه همچنین تصویب شد افرادی که دارای علائم بوده و از طرف مراکز مربوطه  آزمایش آنها مثبت اعلام شده، علاوه بر اطلاع رسانی به فرد بیمار به یکی از اعضای خانواده نیز اطلاع رسانی شده و چنانچه فرد شاغل  است به رئیس آن اداره اطلاع دهند تا با حضور آن شخص در محل کار تا پایان درمان ممانعت بعمل آید.

استاندار لرستان در بخش دوم سخنان خود گفت: نکته دیگری که برای چندمین بار باید به اطلاع برسانیم آن است که اگر ما در روز سیزدهم و روز طبیعت رعایت نکنیم و در خانه نمانیم تمامی زحمات و سختی هایی که همه مردم متحمل شده اند بی فایده خواهد ماند.

خادمی تصریح کرد :لذا از مردم درخواست می کنم فردا را در خانه بمانند و به طبیعت نروند وی در خصوص تدابیر اندیشیده شده برای ممانعت از حضور احتمالی برخی از افراد کم توجه گفت: تمامی بوستان‌ها، پارکها و مراکز تفریحی شهری بسته شده و مسیر تفرجگاهای استان مسدود شده است .همچنین دستور قطع آب، برق و همه امکانات زیربنایی صادر شده و هیچ گونه خدماتی در این اماکن ارائه نمی شود.

استاندار لرستان همچنین به خودروهایی که به این اماکن وارد می‌شوند هشدار داد ،طبق مصوبه  در صورت ورود به اماکن ممنوعه مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی شده و خودروی آنها سی روز توقیف خواهد شد.

خادمی در پایان ابراز امیدواری کرد مردم عزیز لرستان همچنان که تا کنون به همه نکات توجه کرده و همکاری لازم را داشته اند، انشاالله این چند روز هم  همکاری کرده وبرای حفظ سلامت عموم ، به ویژه فردا را در خانه بمانند.

برچسب‌ها: 
استانداري لرستان - سيد موسي خادمي - فاصله اجتماعي

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم