پیگیری سهم لرستان از ردیف‌های متفرقه بودجه

کد خبر: 
۲۰۸۸
استاندار لرستان تاکید کرد:

پیگیری سهم لرستان از ردیف‌های متفرقه بودجه

سيد موسي خادمي استاندار لرستان

استاندار لرستان بر پیگیری سهم لرستان از ردیف‌های متفرقه بودجه تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ سید موسی خادمی روز یکشنبه در حاشیه هفتمین جلسه تصویری شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان، اظهار داشت: از مهمترین محورهای جلسه امروز موضوع تهاتر بدهی دستگاه‌های اجرایی به اشخاص حقیقی و حقوقی بود که به عنوان یک مصوبه مطرح شد.

او افزود: در طول ۳ سال گذشته بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار در لرستان تهاتر شده و از این طریق منابعی را بدون آنکه در بودجه لحاظ شود، به استان تزریق شده است.

خادمی تصریح کرد: در قانون بودجه برای هر دستگاه اجرایی سهمی تعیین شده است و آنها باید پیگیری‌های لازم را در جهت جذب سهم خود انجام دهند.

استاندار لرستان خاطر نشان کرد: پیگیری اعتبارات شناور و متفرقه در قانون بودجه کشور از محل ۱۴ میلیارد تومان اعتبار، از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز بود که مورد تأکید قرار گرفت.

خادمی با اشاره به این موضوع یادآورشد: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف به پیگیری برای جذب سهم تعریف شده دستگاه خود در مدت زمان معین هستند.

او با بیان اینکه در هر ردیف بودجه کشور، ۵ درصد آن به عنوان سهم لرستان باید جذب شود،  عنوان کرد: به نسبت جمعیت، سهم لرستان در بودجه کشور بین ۲ تا ۳ درصد است که به منظور تلاش بیشتر مدیران دستگاه‌های اجرایی در جهت احقاق حقوق مردم استان، این رقم تا ۵ درصد در نظر گرفته شده است.

 خادمی با اشاره به ایجاد کارخانه نوآوری در استان، تاکید کرد: با توجه به اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی و کمک‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به استان، کارخانه نوآوری لرستان در آینده نزدیک ایجاد خواهد شد.

انتهاي پيام/

 

 

برچسب‌ها: 
استانداري لرستان - سيد موسي خادمي - كارخانه نوآوري لرستان - تهاتر - شوراي برنامه ريزي و توسعه لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم