همه‌ی ما برای اجرای دقیق قانون و تحقق عدالت تلاش می‌کنیم

کد خبر: 
۱۲۰۶
حجت والیزاده در جلسه با سرپرست بازرسی کل لرستان:

همه‌ی ما برای اجرای دقیق قانون و تحقق عدالت تلاش می‌کنیم

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در جلسه با سرپرست سازمان بازرسی کل استان گفت: تلاش ما در کانون کارشناسان رسمی دادگستری و سایر دستگاه‌های زیرمجموعه دستگاه قضایی، کمک به اجرای دقیق قوانین و مقررات و به تبع آن تحقق عدالت است.

به گزارش خبرنگار زرک؛ حجت والیزاده در این جلسه که با حضور معاونان سرپرست سازمان بازرسی کل استان و همچنین محمد سپهوند نایب‌رییس و حسن آذری خزانه‌دار کانون تشکیل شد، با تبریک انتصاب مهدی اصلانی به سرپرستی سازمان بازرسی کل استان لرستان اظهار داشت: خوشحالیم و افتخار می‌کنیم که به نوعی همکار سازمان بازرسی و در مجموع سرباز دستگاه قضایی هستیم و امیدواریم حضور شما در این سمت منشاء خیر و برکت برای لرستان باشد.

وی با تاکید بر اجرای دقیق قوانین و مقررات افزود: هم در ماده ۱۸ قانون کارشناسان رسمی دادگستری و هم در ماده ۲۵۷ قانون آیین دادرسی مدنی، به صراحت آمده که در تمامی مواردی که رجوع به کارشناس لازم باشد، البته به استثناء مواردی که در قوانین و مقررات جاری کشور مستثنی شده‌اند و یا مواردی که تابع قوانین و مقررات خاص می‌باشند، دستگاه‌های دولتی و اجرایی شمول این قوانین، ملزم به استفاده از کارشناسان رسمی دادگستری شده‌اند.

والیزاده تصریح کرد: متاسفانه در موارد قابل توجهی بعضا دستگاه‌های دولتی و اجرایی به گونه‌ی دیگری عمل می‌کنند و از کارشناسان رسمی دادگستری استفاده نمی‌کنند.

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه در تمامی رشته‌ها و در تمام شهرستان‌های استان به اندازه‌ی کافی کارشناس رسمی داریم، بیان داشت: امیدواریم با همکاری شما و الزام دستگاه‌های دولتی و اجرایی به استفاده از این ظرفیت، در راستای اجرای قوانین و تحقق عدالت اجتماعی دوشادوش هم گام برداریم. 

وی با اشاره به اینکه کانون یک تشکل غیردولتی و غیرانتفاعی است، افزود: به هر حال کانون یک تشکل رسمی قانونی است و بر اساس ضوابط مشخص عمل می‌کند و در این راستا از تشکیلات و امکانات مناسبی برخوردار است و البته تنها منبع درآمد آن پنج درصد سهمی است که از دستمزد کارشناسان دریافت می‌کند.

حجت والیزاده با تاکید بر اینکه این سهم برای حیات، بقا و توان کانون حیاتی است، اظهار داشت: در سطح کشور تنها در ساختار کانون دو استان، هیات مدیره حقوق و دستمزدی بابت جایگاه و وظایفی که انجام می‌دهند دریافت نمی‌کنند که یکی از آن‌ها کانون کارشناسان لرستان است و مبنای آن اصرار بر ارائه‌ی خدمات بیشتر و بهتر به کارشناسان و البته جامعه است.

سرپرست سازمان بازرسی کل لرستان:

به دنبال ارتباط و تعامل بیشتر با تشکل‌های حرفه‌ای و تخصصی هستیم

سرپرست سازمان بازرسی کل استان لرستان هم در این جلسه با تاکید بر دستورالعمل رییس قوه قضاییه اظهار داشت: بر همین اساس دفتر نظارت همگانی را تقویت کرده‌ایم و حتما با تشکل‌های حرفه‌ای و تخصصی مردم‌نهاد از باب نظارت همگانی ارتباط و تعامل بیشتری خواهیم داشت.

مهدی اصلانی با تاکید بر اینکه حتما از ظرفیت کانون کارشناسان رسمی دادگستری استفاده خواهیم کرد، بیان داشت: تاکید داریم که امر کارشناسی و فرایند انجام آن به صورت انفرادی اتفاق نیفتد.

وی افزود: حتما از توان مشورتی و معاضدتی کارشناسان کانون استفاده خواهیم کرد./

 

 

برچسب‌ها: 
کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان - حجت والیزاده - سازمان بازرسی کل لرستان - مهدی اصلانی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم