عدم دسترسی ۷۰ هزار دانش‌آموز لرستانی به سامانه آموزشی شاد

کد خبر: 
۲۰۹۱
معاون استاندار لرستان خبر داد؛

عدم دسترسی ۷۰ هزار دانش‌آموز لرستانی به سامانه آموزشی شاد

محمود ثميني معاون استاندار لرستان

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان از عدم دسترسی ۷۰هزار دانش‌آموز این استان به سامانه آموزشی شاد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ محمود ثمینی که در جلسه تصویری شورای آموزش و پرورش لرستان سخن می‌گفت، با تقدیر از اقدامات خوب انجام شده توسط آموزش و پرورش لرستان در زمینه بازگشایی مدارس و رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، اظهار داشت: زیر بنای آموزش در دستگاه تعلیم و تربیت آموزش حضوری است و به همین منظور اکثر مدارس مورد بازدید بازرسان وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته و کماکان تحت نظارت هستند.

وی با اشاره به ضرورت حضور دانش‌آموز در برخی از مقاطع مثل پایه اول ابتدایی در مدرسه و برقراری ارتباط با معلم و مدیر و قرار گرفتن در جریان آموزش به اولیا و دانش‌آموزان توصیه کرد، ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فرزندان‌شان را یکی دو روز در هفته به مدارس برده تا با شیوه‌های آموزشی آشنا شوند و این در حالی است که بسته‌های آموزشی و آموزش مجازی توسط آموزش و پرورش در حال انجام است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به محدودیت‌های آموزش مجازی گفت در حال حاضر جمعیتی حدود ۷۰ هزار دانش آموز در آموزش و پرورش استان به موبایل و شبکه شاد دسترسی ندارند.

وی با اشاره به تقارن ایام اربعین و عزیمت علاقه‌مندان به حرم اباعبدالله الحسین(ع) گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا و با توجه به مسدود بودن مرزها می‌توان هزینه‌های این سفرها را در جهت کمک‌های خیر خواهانه و به منظور تهیه تلفن همراه برای دانش‌آموزان نیازمند و قشر ضعیف قرار داده تا با همکاری نیروهای جهادی و مجموعه خیرین بخشی از این مشکل برطرف شود.

ثمینی در ادامه به موضوع تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی تا حد ممکن در این زمینه آموزش و پرورش را یاری کنند.

وی همچنین به موضوع دانش آموزان بازمانده از تحصیل نیز اشاره کرد و گفت: ثبت احوال و سایر دستگاه‌های اجرایی در زمینه شناسایی و ادامه تحصیل این قشر و برطرف کردن مشکلات تحصیلی دانش آموزان و احیانا کمک‌های مالی با همکاری خیرین و دستگاه‌های حمایتی اقدام نمایند.

معاون استاندار لرستان همچنین با تاکید بر نقش موثر آموزش‌های تلویزیونی از طریق صدا و سیما از رسانه ملی خواست تا با پوشش مناسب در این زمینه دانش‌آموزان استان را یاری کند.

ثميني ضمن تقدیر از خدمات و اقدامات خوب شرکت‌های مخابرات و زیرساخت در زمینه ارائه خدمات ارزشمند و فراهم کردن بستر اینترنت برای مدارس گفت: در صورت امکان نسبت به افزایش پهنای باند مدارس اقدام کرده و تخفیفاتی را که در حدود اختیارات استان است در زمینه‌ی هزینه اینترنت مدارس اعمال شود.

وي در پایان با تاکید بر اهمیت مشارکت عموم افراد در امر مدرسه سازی به اجرای طرح اجر به آجر در آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اشاره کرد و از عموم مردم خواست تا با شرکت در این طرح علاوه بر برخورداری از برکات امر مقدس مدرسه سازی و سهیم بودن در ساخت مدارس در جذب اعتبارات ملی نیز بواسطه مشارکت عمومی موثر واقع شوند.

انتهاي پيام/

 

 

برچسب‌ها: 
استانداري لرستان - محمود ثميني - شبكه شاد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم