ضرورت شناسایی مشاغل کم‌خطر واقع در محل‌های پرخطر لرستان

کد خبر: 
۸۶۷
معاون استاندار لرستان مطرح کرد:

ضرورت شناسایی مشاغل کم‌خطر واقع در محل‌های پرخطر لرستان

معاون استاندار لرستان بر ضرورت شناسایی مشاغل کم‌خطر واقع در محل‌های پرخطر لرستان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار زرک، محمود ثمینی که در جلسه ویدیو کنفرانس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا استان سخن می‌گفت، اظهار داشت: در شرایط کنونی مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارجحیت داشته و همه ما مکلف به اجرای دستورالعمل‌ها هستیم .

وی بیان کرد: مراکز پر خطر مانند پاساژها، بازارها، مراسم‌های عزاداری و شادی با مدیریت صحیح اداره شوند و مشاغل کم خطر که در محل‌های پرخطر واقع شده‌اند شناسایی و در ستاد ملی برای آنها تصمیم‌گیری خواهد شد.

از سلامت ساکنان روستاهای پرخطر اطمینان حاصل کنید

معاون استاندار در ادامه خاطرنشان کرد: معتادان متجاهر، زباله گردها و کودکان خیابانی ابتدا در مراکز نقاهتگاهی تعیین شده با نظارت علوم پزشکی استان نگهداری و پس از تایید صحت سلامت و عدم ابتلا به ویروس کرونا به کمپ‌های ماده ۱۶ منتقل شوند .

ثمینی بیان داشت: در بحث قرنطینه روستاهای پر خطر موضوع نظارت و کنترل شدید در اجرای غربالگری مدنظر است و دانشگاه علوم پزشکی در کنار دستگاه‌های همراه با شناسایی افراد مبتلا و ارائه خدمات به آنها از سلامت سایر افراد روستا نیز اطمینان حاصل کنند .

وی با اشاره به وضعیت مطلوب استان در مهار بیماری کرونا گفت: فرمانداری‌ها ضمن آسیب‌شناسی وضعیت و شناسایی دلایل افزایش احتمالی آمار، علل ابتلا به این بیماری را با پشتیبانی کمیته‌های استانی رفع کنند .

اقلام مورد نیاز مردم تحت نظارت تولید و توزیع شود

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه وارد مرحله دیگری از اجرای دستورالعمل حفظ فاصله اجتماعی مانند بازگشایی برخی مراکز خرید و تردد در جاده‌ها می‌شویم تصریح کرد: تدابیری اتخاذ شود تا ضمن اطلاع‌رسانی وضعیت کنونی، شاهد افزایش آمار مبتلایان به این بیماری نباشیم.

ثمینی با اعلام اینکه هدف اعمال محدودیت برای تامین مایحتاج اولیه مردم نیست افزود: بسیار مهم است که سلامت مردم در اولویت باشد و اقلام مورد نیاز آن‌ها تحت نظارت تولید و توزیع شود.

دکتر ثمینی در پایان گفت: هنوز شرایط عادی نشده است و باید در نظر داشته باشیم هشدارها و دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار جدی پیگیری شوند از این رو موضوع نصب بنرهای اطلاع‌رسانی توسط دستگاه‌های اجرایی نیز با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

 

برچسب‌ها: 
استانداري لرستان - محمود ثميني - ستاد مدیریت بیماری کرونا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم