ضرورت حضور یک نظام مالیاتی مقتدر بر همگان آشکار است

کد خبر: 
۱۴۳۹
در راستای غیرنفتی کردن بودجه کشور؛

ضرورت حضور یک نظام مالیاتی مقتدر بر همگان آشکار است

ضرورت حضور یک نظام مالیاتی مقتدر بر همگان آشکار است

مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: براساس سیاست‌ها و چشم اندازهای برنامه ششم توسعه و در راستای غیرنفتی کردن بودجه کشور، ضرورت ظهور و حضور یک نظام مالیاتی مقتدر بر همگان آشکار است.

به گزارش خبرنگار زرک، هادی ملکشاهی روز سه شنبه در مراسم معارفه مدیرکل امور مالیاتی لرستان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر ایجاد نوسانات قیمت نفت و تحریم‌های سنگینی که بر کشور وارد شده است، باعث شده کشور به فکر جایگزینی درآمدهای پایداری باشد که مالیات از اصلی ترین این منبع‌های درآمدی است، اظهار داشت: وابستگی به محصولات نفتی و فروش آن باعث شده در اقتصاد همیشه مشکلات خاص خود را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: براساس سیاست‌ها و چشم اندازهای برنامه ششم توسعه و در راستای غیرنفتی کردن بودجه کشور، ضرورت ظهور و حضور یک نظام مالیاتی مقتدر بر همگان آشکار است.

به مالیات عادلانه و مورد رضایت مودیان می رسیم

مدیرکل امور مالیاتی لرستان با تاکید بر اینکه نیاز بود نظام مالیاتی فضای جدیدی را ایجاد کند تا از اقتصاد تک محصولی خارج شویم، افزود: براساس نظام هوشمند مالیاتی پیش بینی شده، به یک مالیات عادلانه و مورد رضایت مودیان می رسیم که عملاً به شکلی تکریم ارباب رجوع را در پی خواهد داشت.

ملکشاهی با اشاره به برنامه‌های خود در اداره کل امور مالیاتی لرستان و با تاکید بر اینکه از عمده مواردی که باید مورد توجه قرار بگیرد حفظ شأن مودیان مالیاتی به ویژه فعالان بخش تولید است، گفت: امسال به عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده است و سیاست‌های مراقبتی و حمایتی از تولیدکنندگان باید به عمل بیاید و حداکثر مساعدت‌هایی که در اختیار نظام مالیاتی است باید به فعالان حوزه تولید اختصاص یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه تعامل با دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قضایی را از موارد در دستور کار برشمرد و اظهار داشت: پیاده سازی طرح ابلاغ الکترونیکی در لرستان به عنوان یکی از استان‌های پایلوت در دستور کار است.

گفتنی است این مراسم که با حضور رییس سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد، «هادی ملکشاهی» به عنوان مدیرکل جدید امور مالیاتی لرستان معرفی گردید و از تلاش‌های «محمدرضا محمدی» مدیرکل پیشین اداره کل امور مالیاتی لرستان و «محسن محمدی پور» سرپرست امور مالیاتی لرستان تقدیر به عمل آمد.

«ملکشاهی» پیش از این مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه بوده است./

مهديه مظفري

 

 

 

برچسب‌ها: 
اداره كل امور مالياتي لرستان - هادي ملكشاهي

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم