شناسایی ۱۲۷قلم کالای مغایر با استاندارد در لرستان

کد خبر: 
۲۰۹۶
در شش ماه نخست سال صورت گرفت؛

شناسایی ۱۲۷قلم کالای مغایر با استاندارد در لرستان

مرضیه قنبریان مدیرکل استاندارد لرستان

مدیرکل استاندارد لرستان با اعلام اینکه از ابتدای سال‌جاری ۱۲۷ قلم کالای مغایر با استاندارد در سطح مراکز عرضه و توزیع استان شناسایی شد، از مردم خواست هنگام خرید کالا به نشان استاندارد و کد ده رقمی ذیل آن، توجه نمایند.

به گزارش خبرنگار زرک؛ مرضیه قنبریان روز چهارشنبه که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: کارشناسان اداره کل استاندارد لرستان در قالب برنامه ریزی انجام شده و هم‌چنین گشت مشترک با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، به صورت مستمر اقلام مشمول استاندارد اجباری را که در بازار عرضه و توزیع می‌شوند، مورد بازرسی قرار می‌دهند.

وی افزود: طرح نظارت بر اجرای هماهنگ استانداردهای اجباری به صورت سراسری در کشور توسط ادارات کل استاندارد استان‌ها اجرا می‌شود و در این طرح نظارت بر فرآورده‌ها و خدمات عرضه شده در بازار مصرف انجام می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد لرستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۱۲۷ قلم کالای مغایر با استاندارد در سطح مراکز عرضه و توزیع استان شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه اول امسال ۹۰۳ مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالا در سطح استان انجام گرفته است، بیان کرد: در این بازرسی ها تعداد ۱۲۷ قلم فرآورده مغایر با استاندارد شناسایی گردید.

قنبریان افزود: گزارش اقلام مغایر مشاهده شده در بازار استان لرستان، به طور مستمر به استان‌های محل تولید جهت اقدام، اعلام می‌شود.

بر اساس این گزارش، مصرف کنندگان می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی شماره پروانه استاندارد درج شده بر روی کالاها به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از مشخصات کالا و هم چنین اعتبار پروانه استاندارد آن آگاه شوند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
مرضیه قنبریان - اداره کل استاندارد لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم