سفارشي بودن دو سوم استخدام‌هاي اخير آموزش و پرورش لرستان / نفرات داراي شرايط همان آزمون جايگزين شوند

کد خبر: 
۷۷۱
منتخب مردم خرم‌آباد و چگني در مجلس در ديدار با مديركل آموزش و پرورش لرستان مطرح كرد؛

سفارشي بودن دو سوم استخدام‌هاي اخير آموزش و پرورش لرستان / نفرات داراي شرايط همان آزمون جايگزين شوند

مهرداد ويسكرمي نماينده مردم خرم آباد و چگني در مجلس شوراي اسلامي

منتخب مردم خرم‌آباد و چگني در مجلس يازدهم با بيان اينكه گزارشاتی داشتیم که حدود دو سوم از استخدام‌‌های اخیر آموزش و پرورش لرستان غیرقانونی و سفارشی بوده است، تأكيد كرد: حالا که تخلف در استخدام‌ها ثابت شده بایستی با افراد متخلف برخورد و نفرات دارای شرایط همان آزمون جایگزین شوند.

به گزارش خبرنگار زرك، مهرداد ويسكرمي در ديدار با مديركل آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت: گزارشاتی داشتیم که حدود دو سوم از استخدام‌‌های اخیر آموزش و پرورش لرستان غیرقانونی و سفارشی بوده؛ جایی که عرصه تعلیم و تربیت است چرا باید استخدام‌ها بر اساس تخصص نباشد؟ در استان ما که بسیاری از خانواده‌ها توان هزینه‌های کلاس تقویتی و کلاس کنکور ندارند، اگر معلم هم تخصص کافی نداشته باشد مشکلات فراوانی برای دانش‌آموزان به وجود می‌آید.

وي با تأكيد بر اينكه حالا که تخلف در استخدام‌ها ثابت شده بایستی با افراد متخلف برخورد و نفرات دارای شرایط همان آزمون جایگزین شوند، خاطرنشان كرد: با وجود یک حراست و بازرسی سالم چنین مشکلاتی بروز نخواهد کرد و اینها محصول سیاسی کاری و طایفه بازی است؛ نباید به گونه‌ای برخورد شود که افراد متخلف از مجرم به طلبکار تبدیل شوند و کسانی گمان کنند که می‌توانند با امنیتی کردن مسأله در استخدام غیرقانونی سیاسی و طایفه‌ای موفق شوند، کما این‌که این مسأله به یک روال در استان تبدیل شده است.

علاوه‌بر مورد اخیر در آینده نیز استخدام‌های غیرقانونی را پیگیری می‌کنم

نماينده مردم خرم‌آباد و چگني در مجلس يازدهم تأكيد كرد: علاوه‌بر مورد اخیر در آینده نیز استخدام‌های غیرقانونی را پیگیری می‌کنم و اگر ثابت شود به مردم اعلام می‌کنم چراکه عدم شفافیت نیز خود یکی از مشکلات استان است.

ويسكرمي با بيان اينكه آموزش و پرورش باید عرصه علم و تخصص و تعهد باشد نه عرصه تاخت و تاز افراد سیاسی کار، اما در لرستان بیشتر سیاسی بوده و شاخصه‌های علمی کمتر مدنظر بوده است، خطاب به مديركل آموزش و پرورش استان گفت: انتظار داریم شما این رویه را اصلاح کنید.

بسياري از مدارس روستايي لرستان ظاهري شبيه به مدرسه هم ندارند

وي با اشاره به اينكه بسیاری از مدارس روستایی در لرستان حتی ظاهری شبیه به مدرسه هم نداشته ‌و از لحاظ وسایل گرمایشی نیز بسیار در مضیقه هستند، خاطر نشان كرد: به عنوان مثال خودم در یکی از روستاها دیدم که در سرمای زمستان شیشه‌های کلاس شکسته و نفت هم برای بخاری نداشتند که البته این یک نمونه است. آیا با این شرایط می‌خواهیم نخبه‌پروری کنیم؟

به جاي معلمان حق التدريس نورچشمي‌هاي سياسيون استخدام مي‌شوند

منتخب مردم خرم‌آباد و چگني در مجلس يازدهم بيان كرد: ظلم دیگر در آموزش و پرورش ما مدارس غیرانتفاعی است که معلمان عزیز با حقوق ناچیز و بدون بیمه به‌کارگیری می‌شوند و موارد زیادی به بنده مراجعه شده که بیش از بیست سال است با حقوق ناچیزی فعالیت می‌کنند اما به جای آنها، نورچشمی‌های سیاسیون استخدام می‌شوند تا در انتخابات مجلس پیاده نظام آنها شوند غافل از این که استخدام غیرقانونی مصداق حرامخوار کردن افراد و خلاف عدالت است.

ويسكرمي خطاب به نخعي با ابراز اميدواري گفت: در آینده هم به صورت مصداقی، وارد بررسی مشکلات شویم و برای حل مشکلات قشر زحمتکش معلم در کنار شما هستیم.

وي با طرح اين پرسش كه برخی می‌گویند چرا بنده گفته‌ام در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنم، پاسخ داد: لازم است بگویم اگر مدیری در انجام مسئولیت خود کوتاهی کند برای عزل وی از جانب خود مدیر حتما تلاش می‌کنم و منظور از عدم دخالت، عزل بدون دلیل و نصب‌های سفارشی و بر اساس رابطه است.

منتخب مردم خرم‌آباد و چگني در مجلس يازدهم يادآور شد: ایستادگی در مسیر عدالت بسیار مهم است و من هرگز نمی‌پذیرم که به مردمی که به بنده اعتماد کرده و حتی هزینه‌های انتخاباتی‌ام را پرداخت کرده‌اند خیانت کرده و پای آرمان‌ها نمانم.

ويسكرمي اضافه كرد: چرا بسیاری از معلمان با سابقه باید سال‌ها به صورت قراردادی و با حقوق بسیار پایین خدمت کنند و کسی که یک روز هم تدریس نکرده با رابطه و سفارش استخدام شود؟

ناظم، مدیر و آبدارچی عوض کردن در شان یک نماینده نیست

وي با تأكيد بر اينكه ناظم، مدیر و آبدارچی عوض کردن در شان یک نماینده نیست، اذعان داشت: انتظار داریم از انتصاب مدیران تند و مارک‌دار سیاسی و جناحی (چه چپ و چه راست) پرهیز کرده و از افراد فاضل و شایسته و غیر رادیکالی که در آموزش و پرورش کم هم نیستند استفاده کنید.

تأييد خبر استخدام غير قانوني در آموزش و پرورش لرستان

گفتني است در اين ديدار، عليرضا نخعي مديركل آموزش و پرورش نيز در تأييد سخنان مهرداد ويسكرمي، منتخب مردم خرم‌آباد و چگني در مجلس يازدهم مبني بر استخدام غيرقانوني در اين اداره كل گفت: در بررسی‌های انجام شده به حدود ۳۰۰ مورد از استخدام‌های غیرقانونی در آموزش و پرورش لرستان برخورد کردیم؛ افرادی که تخلفشان در استخدام محرز شده و مستندات‌شان جعلی است.

وي تأكيد كرد: از این پس فیلتر و کنترل در همه استخدام‌های آموزش و پرورش لرستان رعایت خواهد شد.

 

 

 

برچسب‌ها: 
نماينده مردم خرم آباد و چگني - مجلس شوراي اسلامي - مهرداد ويسكرمي - اداره كل آموزش و پرورش لرستان - عليرضا نخعي - استخدام - غيرقانوني - مدارس غيرانتفاعي

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم