زمستان امسال؛ افتتاح پیست بین‌المللی «فرسش» الیگودرز 

کد خبر: 
۲۶۵۵
نماینده مردم الیگودرز در مجلس خبر داد؛

زمستان امسال؛ افتتاح پیست بین‌المللی «فرسش» الیگودرز 

زمستان امسال؛ افتتاح پیست بین‌المللی «فرسش» الیگودرز 

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی از افتتاح پیست بین‌المللی «فرسش» این شهرستان در زمستان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ محمد خدابخشی از حوزه گردشگری به عنوان یکی از مزیت‌های نسبی شهرستان الیگودرز نام برد و اذعان داشت: در این راستا پیست بین‌المللی اسکی در دستور کار قرار گرفته، جاده دسترسی به آن آسفالت و برای این پیست «برف‌کوب» هم خریداری شده و پیگیر ترخیص آن از گمرک هستیم.

وی با اعلام اینکه با استقرار «برف‌کوب»، زمستان امسال پیست بین‌المللی در الیگودرز افتتاح خواهد شد، تأکید کرد: تلاش می‌شود که در این مجموعه پروژه‌های دیگری هم تعریف شود و در کنار پیست، سایر فعالیت‌های ورزشی نیز در فصول سال انجام خواهد شد.

خدابخشی با اشاره به توجه به مزیت‌های نسبی موجود در شهرستان الیگودرز، اظهار داشت: پیگیر هستیم طرح‌های تعریف شده برای اشتغالزایی در این شهرستان در حوزه‌های مختلف اجرا شوند.

وی، مزیت دیگر الیگودرز را در حوزه معدن و صنایع معدنی دانست و اضافه کرد: در این راستا پروژه تبدیل پودر کربنات کلسیم به کاغذ در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه تبدیل پودر کربنات کلسیم به کاغذ

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این پروژه در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: قول داده‌اند تا خرداد ۱۴۰۰ این پروژه به بهره برداری برسد و اکنون پیگیر وارد کردن ماشین آلات این پروژه هستیم تا خط تولید آن راه اندازی شود.

خدابخشی در ادامه سخنان خود بر رفع موانع موجود برای فعال کردن معادن در الیگودرز تأکید کرد و بیان داشت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر معادن شهرستان فعال هستند.

وی به پیگیری برای برق‌رسانی به معادن شاخص الیگودرز نیز اشاره کرد و گفت: مطالعات این امر تکمیل شده و پیگیر هستیم که هر چه سریع‌تر پیمانکار در این رابطه انتخاب و کار برق رسانی به معادن شاخص انجام شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنین پیگیری برای احداث راه دسترسی به معادن شاخص شهرستان در حال انجام است، افزود: این اقدامات موجب رونق حوزه معدن و صنایع معدنی شهرستان می‌شود که پیگیری می‌کنیم هر چه سریع‌تر انجام گیرند.

خدابخشی یکی دیگر از مزیت‌های نسبی شهرستان الیگودرز را حوزه کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا علاوه بر اینکه مجتمع کشت و صنعت دو هزار رأسی را در شهرستان به بهره‌برداری رساندیم، تلاش می‌کنیم که مجتمع‌های دیگری را هم احداث کنیم.

وی ادامه داد: البته در مورد مجتمع دو هزار راسی، صنایع شیر ایران اقدام به خرید گاو از خارج کشور کرده است، پول هم واریز کرده اما متأسفانه تعداد گاوی که باید وارد می‌شد و مجتمع به ظرفیت اسمی خود می‌رسید هنوز وارد نشده، اما پیگیر هستیم که این امر نیز محقق شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنین یک مجتمع پنج هزار راسی در دستور کار قرار گرفته که صنایع شیر ایران قول داده این پروژه را اجرا کند، خاطرنشان کرد: در این رابطه پیگیری زیرساخت‌ها و تهیه زمین عملی شده و سازمان اقتصادی کوثر بازدیدهایی را برای احداث این مجتمع داشته و توافقات خوبی هم صورت گرفته است.

طرح گردشگری «حوضیان» در مرحله واگذاری زمین است

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح گردشگری «حوضیان» نیز بیان داشت: اجرای این طرح مصوب شده و سرمایه گذار آن صندوق بازنشستگی است.

وی که در گفتگوی تلویزیونی سخن می‌گفت، افزود: شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب کرده که در دو فاز زمین به سرمایه گذار واگذار شود که امیدواریم هر چه زودتر این مهم محقق شود. 
 

برچسب‌ها: 
محمد خدابخشی - نماینده مردم الیگودرز در مجلس - پیست اسکی - فرسش - سد حوضیان

دیدگاه‌ها

احمدحسین (تایید نشده)

باسلام وخسته نباشی خدمت شما و همه دست درکارانی که صدای مردم نجیب الیگودرز را به گوش مسئولین میرسانید
میخواستم از جناب دکتر خدابخشی خواهش کنم حالا که اینقدر برای مردم الیگودرز زحمت میکشید به این یک مطلب هم توجه کنید شهر ما یک دکتر غدد نداره ما این همه مریض توی این شهر داریم باید یا آواره اراک و یا آواره خرم آباد باشیم با این همه گرانی وسیله رفت وآمد هم نداریم با چه مشکلاتی باید نوبت بگیریم به شب برمیخوریم جایی نداریم بریم میخواستم خواهش کنم اینم در اولویتها قرار بدن و دکتری برای این شهر بیاورد. ممنونم از شما که درد دلمردم را بازگو می کنید.

۲۳ دى ۱۳۹۹ ۲۲:۴۲

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم