روزانه تا ۲۰۰ نفر در لرستان به کرونا مبتلا می‌شوند/ ماسک ارزان می‌شود

کد خبر: 
۱۵۲۲
استاندار لرستان در ستاد ملی مدیریت کرونا:

روزانه تا ۲۰۰ نفر در لرستان به کرونا مبتلا می‌شوند/ ماسک ارزان می‌شود

استاندار لرستان، روند ابتلا به بیماری کرونا در استان را افزایشی اعلام و اضافه کرد: روزانه بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ نفر در لرستان به این ویروس مبتلا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار زرک، سید موسی خادمی امروز شنبه در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت کرونا که به ریاست حسن روحانی با محوریت وضعیت بیماری در کشور برگزار شد، گفت: متأسفانه روند ابتلا به بیماری در استان تاکنون افزایشی بوده و روزانه بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ نفر در استان به کرونا مبتلا می‌شوند.

خادمی با اشاره به اینکه هر چند در روزهای اخیر شاهد ثبات در تعداد آمار مبتلایان بوده‌ایم، اظهار داشت: افزایش مبتلایان، لزوم رعایت بیش از پیش نکات بهداشتی توسط مردم را ضرورت می‌بخشد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی پیگیری فعالیت‌های روزمره و کسب و کار صرفاً با رعایت نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک میسر می‌گردد.

استاندار لرستان کاهش قیمت ماسک از هفته پیش تاکنون را اقدامی تسهیل گرانه در زمینه پیشگیری از بیماری عنوان کرد و افزود: بر اساس مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا مقرر گردید ماسک با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در بازار توزیع شود که پیگیر کاهش قیمت این کالا در هفته آتی نیز هستیم تا با استفاده مردم از ماسک احتمال خطر کاهش یابد.

خادمی در ادامه با اشاره به مصوبات جلسه امروز خاطر نشان کرد: با تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا از این پس محدودیت‌ها به صورت شهرستانی، با در نظر گرفتن شرایط و بدون تأثیرپذیری در کل استان اعمال می‌شود.

وی گفت: هر گونه اعمال محدودیت با پیشنهاد استان‌ها و با طرح در کمیته‌ای متشکل از وزیر کشور، وزیر بهداشت و تأیید رئیس جمهور میسر خواهد بود.

استاندار لرستان در پایان بیان کرد: آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس و دانشگاه‌ها از دیگر مصوبات جلسه بود که مقرر شد ضمن لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها، بسته به شرایط استان‌ها از اول تا ۱۵ شهریور مدارس بازگشایی شوند و در دانشگاه‌‌ها نیز به همین ترتیب کلاس‌ها زودتر آغاز شده تا در صورت بروز مشکل در پائیز و زمستان، دانشجویان به لحاظ آموزش متضرر نشوند./

ایمان بیرانوند

 

 

برچسب‌ها: 
استانداری لرستان - سید موسی خادمی - ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم