رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور لرستان

کد خبر: 
۴۰۲۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور لرستان

رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور استان در سه رده A پلاس، A و B خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ «اسفندیار حسنی مقدم» امروز در جلسه رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور با اعلام این خبر افزود: ۱۰ کشتارگاه طیور در سطح استان فعالیت دارند و به طور میانگین در ۲۴ ساعت توان کشتار ۲۵۰ تُن مرغ را دارند.

وی، عوامل مؤثر در رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور استان را شرایط عمومی و بهداشتی کشتارگاه، تعداد کارکنان تخصصی مرتبط، سرانه مصرف جمعیتی در هر شهرستان، میزان آب کشتارگاه‌ها، وضعیت دفع فاضلاب کشتارگاه و تبدیل ضایعات و بررسی میدانی در خصوص محصول استحصالی اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، فواید رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور را میزان ورودی و خروجی مرغ به کشتارگاه، ملزم شدن کشتارگاه‌ها به رعایت موازین بهداشتی ابلاغ شده توسط دامپزشکی، ارتقاء کیفیت مرغ استحصالی، کشتار روزانه و در دسترس بودن مرغ تازه، توزین مناسب گوشت بر اساس سرانه جمعیتی، جلوگیری از خروج اندرونه مرغ بصورت فله و نظارت مستمر و مناسب در چارچوب اتاق پایش برشمرد.

حسنی مقدم، با اعلام اینکه امنیت غذایی و سلامت غذایی از جمله وظایف وزارت جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: در راستای حفظ سلامت جامعه ضروری است اعمال سیاست کنیم و طی یک برنامه زمان‌بندی به کشتارگاه‌ها اعلام شود نسبت به رفع نواقص و ساماندهی کشتارگاه طیور بر اساس رتبه‌بندی‌های مورد نظر اقدام نمایند.

رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور لرستان

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
سازمان جهاد کشاورزی لرستان - اسفندیار حسنی مقدم - کشتارگاه طیور

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم