راه‌اندازی سامانه هوشمند توزیع کود در لرستان

کد خبر: 
۲۰۴۴
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

راه‌اندازی سامانه هوشمند توزیع کود در لرستان

اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از راه‌اندازی سامانه هوشمند توزیع کود در این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ اسفندیار حسنی مقدم روز پنجشنبه در جلسه تشریحی توزیع کود به صورت هوشمند اظهار داشت: در سال ۹۳ به ازای هر هکتار اراضی کشاورزی ۱۳۳ کیلوگرم کود در کشور توزیع شد که این رقم اکنون به ١۷۶ کیلوگرم رسیده است.

او افزود: این در حالیست که بر اساس استاندارد بین‌المللی و شرایط حاصل‌خیزی آب و خاک لرستان برای هر هکتار باید به  ٣۳۰ کیلوگرم برسد، بنابراین لازم است ما متولیان بخش کشاورزی تلاش کنیم به این عدد استاندارد برسیم.

ضرورت بهبود وضعیت اقتصادی مردم

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: تحقق توسعه در استان متکی به بخش کشاورزی است، بهبود وضعیت اقتصادی مردم و فرایند توسعه لرستان باید در بخش کشاورزی صورت گیرد که جهت نیل به این مهم برنامه‌های مدونی طراحی کرده‌ایم تا سیاست‌های بخش کشاورزی را پیش ببریم.

حسنی‌مقدم تصریح کرد: کشور ما در شرایط فعلی با یک نبرد اقتصادی تمام عیار با استکبار جهانی مواجه است در این نبرد ما باید تلاش کنیم تا موفق شویم و یکی از راهکارها برای خروج از این چالش تکیه بر تولید محصولات بومی است و بخش کشاورزی این پتانسیل را دارد سبب بی نیازی از واردات شده و به رونق اقتصادی کشور کمک‌های اساسی کند.

وی به توزیع نهاده‌های بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در زمینه تامین بذر در سنوات گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته و بذر با کیفیت و با اصالت به اندازه کافی در اختیار کشاورزان قرار گرفته و همچنین بخشی از کود به صورت یارانه ای تامین و بخشی دیگر از طریق بازار تامین می‌گردد، در عرضه کود یارانه‌ای و بازار آزاد اختلاف قیمتی وجود دارد این اختلاف قیمت  باید مدیریت شده و به شکل دقیق و درست توزیع شود.

انتقاد از توزیع کود حواله‌ای

این مقام مسئول با انتقاد از توزیع کود به روش لیست و حواله و غیرسیستماتیک، تاکید کرد: تمامی شهرستان‌های استان مکلفند توزیع کود را از طریق سامانه هوشمند انجام دهند.

حسنی‌مقدم به سایر نهاده‌های کشاورزی اشاره کرد وگفت: در تامین و توزیع نهاده‌های دامی همچون کنجاله سویا، ذرت و جو نیز مشکلاتی وجود دارد، در جهت ساماندهی و برخورد با اخلالگران لازم است ناظران و بازرسان به صورت جدی ورود کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: داروها و واکسن هایی که توسط دامپزشکی تأمین می‌گردد باید بر روی واردات وکیفیت و نحوه توزیع آنها نظارت کافی بعمل آید.

جمشید سپهوند/

 

برچسب‌ها: 
سازمان جهاد کشاورزی لرستان - اسفندیار حسنی مقدم - سامانه هوشمند توزیع کود

دیدگاه‌ها

علی ولی (تایید نشده)

در منطقه دلفان دفترچه  جی بی اس بسرقت رفته ویا مفقود شده وواحد توزیع کود شیمیایی بدون توجه به به حق مردم ،کودها را به اشخاصی سود جو می دهد .من اطلاع دارم فردی دفتچه اش بسرقت رفته و لی کود آزاد می خرد واین در حالی است که دفترچه اش در دست دیگران است وحدود ۴سال است مورد استفاده قرار می گیرد .برای این کار جهاد بدون کارت ملی صاحب دفترچه به کسی کود ندهد ودفترچه های خارج از این چهار جوب را ضبط نماید .تا حق به حقدار برسد . این احتمال وجود دارد که برخی عاملین توزیع با افراد سود جو دستشان توی یک کیسه است . 

۲۵ مهر ۱۳۹۹ ۲۲:۲۰
ali.vali5511@gm.‎.‎.‎ (تایید نشده)

در روستای مومن آباد از توابع بخش کاکاوند غربی شهرستان دلفان اشخصی از مالکان سالهاست به شهرستانهای هرسین  یا کرمانشاه وتهران مهاجرت کرده اند وحدود چند سالی است مرتع دام شمال  روستا را شخم زده وبه زیر کشت میبرند واین در حالی است که اراضی دارای شیب تندی هستند .با این اوصاف جایی برای چرای  دامها اصلا باقی نمانده وخانواده ها مجبورند منطقه را ترک نمایند وبه شهر ها بروند ،چندین مورد به منابع طبیعی دلفان گزارش کرده ایم اقدامی صورت نگرفته ،گویا نفوذ دارند .مرتع در حدفاصل روستای علی آباد (پشت تنگ)وروستای مومن آباد است .خواهشمند است مسئولین محرمانه بازدید کنند ودر صورت صحت ادعای حقیر اقدام عاجل صورت گیرد .

۱۱ آبان ۱۳۹۹ ۱۱:۲۶

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم