به جای بزرگ کردن فضای فیزیکی، ورودی‌ها به زندان را کاهش دهیم

کد خبر: 
۱۰۶۹
ویس‌کرمی در ديدار با مدیرکل زندان‌های لرستان:

به جای بزرگ کردن فضای فیزیکی، ورودی‌ها به زندان را کاهش دهیم

منتخب مردم شریف خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرانه فیزیکی زندان‌های لرستان نامناسب است، گفت: به جای بزرگ‌ کردن فضای فیزیکی ورودی‌ها به زندان را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار زرک؛ مهرداد ویس‌کرمی در دیدار با عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: زندان باید به فضایی برای اصلاح و تربیت مبدل شود و صرفا در بند کردن نمی‌تواند جامعه را از آسیب‌های بزه و بزهکاری نجات دهد.

وی ادامه داد: زمینه اصلاح و بازگرداندن افرادی که به دلیل ارتکاب جرم به زندان انداخته می‌شوند را باید فراهم کرد چراکه نجات افراد به منزله نجات جامعه است و در این میان زندان می‌تواند عامل مهمی در بازگشت افراد به زندگی سالم باشد.

این نماینده مجلس یازدهم، عامل بسیاری از جرم‌ها را عدم هدایت درست استعدادهای افراد بزهکار دانست و تصریح کرد: مدت حبس می‌تواند به عنوان عامل مهم بازدارندگی و اصلاح آنان به شمار رود که تحقق این مهم بستگی به مدیریت و برنامه‌ریزی صورت گرفته در زندان‌های ما دارد.

ویس‌کرمی ادامه داد: سرانه فیزیکی زندان‌های لرستان نامناسب است و به جای اینکه دنبال بزرگ‌ کردن فضای فیزیکی زندان‌ها باشیم باید برنامه ریزی‌ها به نحوی باشد که ورودی‌ها به زندان را کاهش و تا می‌توانیم عوامل جرم را در جامعه تقلیل دهیم.

وی با بیان اینکه امنیت جامعه نشات گرفته از مسائل اقتصادی و فرهنگی جامعه است، افزود: بیکاری یکی از عوامل ارتکاب جرم است که لرستان با وجود آمار بالای بیکاری و وضعیت بد اقتصادی، فرهنگ غنی و پیشینه فرهنگی آن نگذاشته این مهم تاثیر نامطلوبی در رفتار افراد در جامعه داشته باشد و ارتکاب جرائم را افزایش دهد، اما همین تعداد هم قابل تامل است و باید برای رفع مشکلاتی از این دست تلاش شود.

مهارت‌آموزی زندانیان بر اساس نیازسنجی جامعه، اصلاح و تربیت و تقویت مسائل دینی و مذهبی زندانیان، ایجاد فضای نشاط آور و افزایش مددکاران از دیگر خواسته‌های نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس یازدهم بود که در این دیدار مطرح و بررسی شد.

عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان‌های لرستان نیز با اشاره به کمبودها و نواقص موجود خواستار همکاری مجمع نمایندگان در رفع این مشکلات شد./

 

 

برچسب‌ها: 
نماينده مردم خرم آباد و چگني در مجلس - مهرداد ويسكرمي - اداره كل زندانهاي لرستان - عبدالمجيد كشوري

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم