ایجاد موزه مردم شناسی در پلدختر

کد خبر: 
۲۱۳۶
قاسمي خبر داد؛

ایجاد موزه مردم شناسی در پلدختر

ایجاد موزه مردم شناسی در پلدختر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از ایجاد موزه مردم شناسی در شهرستان پلدختر خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ سید امین قاسمی امروز در جلسه بررسی مشکلات اداره میراث فرهنگی پلدختر که با حضور مسئولان این شهرستان و سرمایه گذاری بخش خصوصی برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه مباحثی در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری پلدختر داشتیم و مشکلات این شهرستان در این زمینه بررسی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: با توجه به این که در سیل ۹۸ آسیب زیادی به پل‌های تاریخی این شهرستان وارد شد، لذا مقرر شد که با تامین اعتبار کار مرمت و استحکام سازی این پل‌ها انجام شود.

وي عنوان کرد: اعتباری که برای سیل ۹۸ در لرستان در نظر گرفته شده  ۲۴ میلیارد است که پیگیر آن هستیم و پلدختر نیز در آن سهم دارد، اما مقرر شد که بخشی از اعتبارات استانی در این زمینه به شهرستان پلدختر تخصیص یابد.

قاسمی با اشاره به تامین زیرساخت های آبشار افرینه ادامه داد :ایجاد زیرساخت تفرجگاهی بادامک پلدختر نیز مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد به صورت موقتی زیرساخت اولیه آن ایجاد شود تا مجوزهای لازم برای تهیه زیرساخت‌های پایدار اخذ شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: در حال حاضر یک سرمایه گذار داریم که قصد انجام یک کار گردشگری در پلدختر دارد و در این راستا مقرر شده یک شهرک گردشگری برای نمایش زندگی اقوام مختلف این شهرستان ایجاد کند.

او گفت:در مورد موزه مردم شناسی این شهرستان نیز مقرر شد که در صورت تامین زمین توسط فرمانداری یا شهرداری کار ساخت این مجموعه آغاز شود.

عطا حسن پور/

 

 

برچسب‌ها: 
موزه مردم شناسي - اداره كل ميراث فرهنگي لرستان - شهرستان پلدختر - سيد امين قاسمي

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم