ایجاد اشتغال برای ۷۰۰ زندانی لرستان با آموزش صنایع دستی

کد خبر: 
۱۳۲۳
كشوري خبر داد:

ایجاد اشتغال برای ۷۰۰ زندانی لرستان با آموزش صنایع دستی

عبدالمجيد كشوري مديركل زندانهاي لرستان

مدیرکل زندان‌های لرستان با تاکید بر توسعه حوزه مهارت آموزی زندانیان از ایجاد اشتغال برای ۷۰۰ زندانی استان با برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ عبدالمجید کشوری امروز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بر ضرورت توانمندسازی زندانیان از طریق تقویت حوزه مهارت آموزی تأکید کرد.

وی افزود: از آنجا که مجازات زندان بعنوان یک محدودیت اجتماعی تلقی می‌شود لذا اهمیت اجرای فرآیند اصلاح و تربیت در آن بیش از هر موضوع دیگری احساس می‌شود.

جایگاه مهم هنر در بهبود شرایط روانی زندانیان

مدیرکل زندان‌های لرستان اظهار داشت: هدف از اجرای برنامه‌های بازپروری و اصلاحی در زندان‌ها بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه و مهمتر از آن عدم بازگشت به چرخه جرم است که این از افتخارات زندانبانی اسلامی است.

کشوری در ادامه با مهم برشمردن جایگاه هنر در بهبود شرایط روانی زندانیان بیان داشت: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند به شکل مطلوبی در توانمندسازی زندانیان و حتی خانواده‌های آنان اثرگذار باشد حوزه صنایع دستی است.

وی تصریح کرد: توسعه آموزش و تولید صنایع دستی در زندان‌ها بعنوان یک هنرصنعت بسیار ارزشمند و مهم می‌تواند تأثیر بسزایی در بهبود شرایط زندانیان علاقه‌مند داشته باشد.

مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: برخی از زندانیان استعدادهای بسیار خوبی در زمینه کار دستی و صنایع دستی دارند که در صورت تداوم کلاس‌های آموزشی می‌توان نسبت به ایجاد شغل برای آنان کارهایی انجام داد.

کشوری با اشاره به اینکه در حال حاضر چند کارگاه بنیاد تعاون زندانیان استان برای برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی تجهیز شده‌اند بیان کرد: با برگزاری این دوره‌ها برای حدود ۷۰۰ زندانی شغل ایجاد خواهد شد./

امين يادگاري

 

 

برچسب‌ها: 
اداره كل زندانهاي لرستان - عبدالمجيد كشوري - اداره كل ميراث فرهنگي لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم