انتقال‌خون لرستان ۱۱ سال پیاپی شاخص اهدای خون بانوان کشور

کد خبر: 
۶۶۲۱
مدیرکل انتقال خون لرستان:

انتقال‌خون لرستان ۱۱ سال پیاپی شاخص اهدای خون بانوان کشور

انتقال‌خون لرستان ۱۱ سال پیاپی شاخص اهدای خون بانوان کشور

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: این استان پارسال توانست رتبه‌های نخست کشوری درصد افزایش اهدا خون، شاخص اهدا خون بانوان برای یازدهمین سال پیاپی و شاخص همکاری در شبکه ملی خون رسانی را کسب کند.

به گزارش پایگاه خبری زرک از روابط عمومی انتقال خون لرستان، دکتر علی سوری روز چهارشنبه اظهار کرد: پارسال ۷۳ هزار و ۸۱۹ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون لرستان مراجعه کردند.

وی افزود: همچنین از مجموع افرادی که برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند ۶۱ هزار و ۶۸۳ نفر به اهدای خون و ۵۱۶ نفر نیز به اهدای پلاکت آفرزیس موفق شدند.

مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به رشد ۲۲ درصدی اهدای خون پارسال در مقایسه با سال ماقبل عنوان کرد: سال گذشته از مجموع اهدا کنندگان خون و پلاکت ۵۶ هزار و ۲۳۴ نفر مرد و پنج هزار و ۴۴۹ نفر زن بودند.

سوری همچنین با اشاره به رشد ۵/۷۲ درصدی اهداکنندگان مستمر بیان کرد: پارسال ۱۲ هزار و ۲۹۲ نفر اهدا کننده بار اولی به جمع اهدا کنندگان خون استان اضافه شد، همچنین چهار هزار و ۵۹۸ مراجعه کننده در بازه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کرد.

وی تصریح کرد: یکی از رویکردهای سازمان انتقال خون افزایش اهدا کنندگان جوان و خانم است که برنامه ریزی‌های لازم در این راستا در دست انجام است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
انتقال خون لرستان - اهدای خون - علی سوری - رتبه نخست - اهدای خون بانوان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم