انتقاد نماينده مردم خرم‌آباد از صدور پروانه وكالت براي قضات بازنشسته

کد خبر: 
۱۳۴۰

انتقاد نماينده مردم خرم‌آباد از صدور پروانه وكالت براي قضات بازنشسته

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی از صدور پروانه وکالت برای قضات بازنشسته انتقاد كرد و گفت: ضرورت بازنگری و اصلاح این امر در مجلس یازدهم احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار زرک؛ مهرداد ویس‌کرمی که در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری لرستان سخن می‌گفت، اظهار داشت: ساختار و تشکیلات مستقل کانون، ساختار بسیار خوبی هست و باید به هر طریق ممکن این ساختار حفظ شود اینکه هیات رئیسه کانون بصورت مجانی و افتخاری فعالیت می‌کنند قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: از همه مهمتر زمانی در یک روز تعطیلی (جمعه) هیات مدیره کانون به فکر تشکیل جلسه با نماینده مجلس بخاطر بیان دغدغه‌های مربوط به صنف خود بوده‌اند نوعی ایثار هست.

نباید از وکیل قوی بترسیم

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه دفاع رایگان از افراد جامعه بوسیله وکلای دادگستری اقدام بسیار خوب و پسندیده‌ای است که اجر دنیوی و اخروی بدنبال دارد، افزود: برای اجرای عدالت در محاکم دادگستری، نیازمند قانون خوب و قاضی سالم هستیم و نباید از وکیل قوی بترسیم و به بهانه ترس، استقلال را از او بگیریم و او را به یک وکیل وابسته تبدیل کنیم.

ویس‌کرمی با اشاره به اینکه هر قشری می‌تواند بهترین قانون را برای خود بنویسد که وکلای دادگستری هم از این قاعده مستثنا نیستند، اضافه کرد: زیرا بهتر از افراد غیر وکیل دیگری می‌توانند نیازمندی‌ها و مشکلات و معضلات مربوط به حرفه خود را شناسایی و در راستای آنها مطلب بنویسند و سپس در اختیار نمایندگان مجلس جهت سیر مراحل قانونی مربوط به تصویب آن قرار بدهند.

وی یادآور شد: قانون وکالت در بخش مربوط به اعطای پروانه وکالت به اشخاص بازنشسته از جمله قضات و کارمندان محل ایراد می‌باشد؛ زیرا فرد بازنشسته باید در زمان بازنشستگی در استراحت بسر ببرد نه اینکه براساس یک امتیاز قانونی شغل جدیدی را آغاز نماید بنابراین وجود این امتیاز در قانون وکالت در تعارض با اصل برابری و اصل منع تبعیض در استخدام و اشتغال هست.

وكيل شدن قضات بازنشسته براي جوانان شاغل در حرفه وكالت مشكل ايجاد مي كند

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: نتیجه اعمال و اجرا این امر در برگیرنده مشکل معیشتی برای جوانان شاغل در حرفه وکالت خواهد بود بنابراین ضرورت بازنگری و اصلاح این امر در مجلس یازدهم احساس می‌شود و بایستی پیگیر مسائل مربوط به آن باشیم.

ویس‌کرمی تصریح کرد: بین کانون وکلا و مجلس و همچنین بین مجمع نمایندگان استان با کانون وکلا بایستی یک تعامل سازنده و رابطه دوسویه‌ای وجود داشته باشد تا از این طریق بتوان به اهداف سازنده‌ای دست یافت./

پايان پيام

 

 

برچسب‌ها: 
نماينده مردم خرم آباد و چگني در مجلس - مهرداد ويسكرمي - كانون وكلاي دادگستري لرستان

دیدگاه‌ها

علی (تایید نشده)

باسلام‌دکترویسکرمی‌من‌درروستای‌زمزم‌‌هستم‌‌ازموقه‌ای‌که‌سیل‌خونموویران‌کرده‌نتوانستم‌خونه‌بسازم‌‌توراخداکمکم‌کن

۰۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۱۳

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم